  • Data: 2005-05-17 18:15:02
    Temat: Re: tryb nakazowy
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:

    (...)

    > ale naprawde nie ma reguły w jednym sądzie będzie nakaz w nakazowym a
    > w drugim w upominawczym
    > oczywiście będzie Sąd Rejonowy (do 75.000 lub do 100.000 w sprawie
    > gospodarczej)
    > sprzeciw (n. w upominawczym) albo zarzuty (n. w nakazowym)
    > różnica polega na tym, że w n. upominawczym to powód musi uiścić wpis
    > a w n. nakazowym to Ty będziesz musiał uiścić część wpisu (razem z
    > zarzutami)

    Czy byłbys uprzejmy i w przystępny sposób wyjasnił róznicę pomiędzy
    postępowaniem upominawczym i nakazowym, ze szczególnym odniesieniem do spraw
    cywilnych poza obrotem gospodarczym.
    Interesuje się tym, gdyż rozważam wniesienie pozwu w związku z tym, iz moja
    b.lokatorka, której wynająłem część mieszkania, mimo , że do tego została
    zobowiązana postanowieniami umowy o najmie nie opłacała rachunków za
    zużywane przez nią media, tj energię elektryczną, gaz, telefon i wodę.
    Uzbierało się tego na ponad 4 tys. Ponadto nie wpłacała mi uzgodnionego
    czynszu. Wezwania do zapłaty pozostają bez odpowiedzi.

    --
    w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj.
    "wp" Pozdr.