  • Data: 2004-12-03 18:13:21
    Temat: Re: sprzedaż "second handowa"...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "DarksidEye" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:coq595$aln$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No i tak i nie, np. w przypadku allegro może to być problem,
    > to samo dotyczy własnego towaru.
    > Pytanie zatem, czy muszę mieć potwierdzenie zakupu, aby czymś
    > handlować?

    Kodeks cywilny normuje to w następujący sposób: Kierownik punktu sprzedaży
    detalicznej lub zakładu gastronomicznego, który nie ma faktur albo innych
    dowodów dostawy lub przyjęcia na towary przechowywane w punkcie sprzedaży
    detalicznej lub zakładzie gastronomicznym, podlega karze aresztu albo
    grzywny. (art. 137§2 kw) Tak wiec wygląda na to, ze ejdnak musisz mieć te
    dokumenty.

    > Przykład: Posiadam odziedziczoną kolekcję porcelanowych figurek,
    > wstawiam je do sklepu.
    > Czy ktoś może mi coś zarzucić, przyczepić się?

    Po za powyzszym artykułem, który jest ścigany przez Policję, Straż Miejską,
    Inspekcję Handlową i kilka innych instytucji w mniejszym już zakresie, to
    dodatkowo mozesz mieć poważne kłopoty z Urzędem Skarbowym. Przyznam, że
    jednak nie wiem, w jaki sposób rozwiazać Twój przykąłd z porcelaną po
    przodkach. Zapytaj na pl.soc.prawo.podatki , bo myślę, ze jest jakiś sposób.
    Nie Ty pierwszy masz taki problem.

    > Idąc tym tropem, jeśli sprzedaję rzecz nabytą powiedzmyy na allegro,
    > to sprzedaję przecież swoją własnośc i nie ważne, czy jestem jej
    > właścicielem od roku, czy od wczoraj...

    Dokąd nie przybiera to rozmiarów działalności gospodarczej, to nie ma
    sprawy. Nie trzeba Allegro szukać. Wystarczy plac targowy, gdzie nikt się ni
    czepia do handlu używanymi rzeczami w rozsądnych ilościach wskazujących na
    to, ze ktoś swoje rzeczy sprzedaje.