    Date: Tue, 16 Aug 2022 12:41:45 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: ryby

    W dniu 16.08.2022 o 12:15, Olin pisze:

    > Do wczoraj wyłowiono 80 ton ryb, a wolontariusze, którzy to robili mają
    > poparzone ręce.
    > Co trzeba żebyś uznał to za 'problem'?

    Ja nie jestem od uznawania czegokolwiek za problem. Już tu ktoś liczył,
    że 80 ton ryb, to wychodzi jedna duża ryba (taka kilogramowa) na
    kilkadziesiąt (nie chce mi się szukać) metrów szerokiej na kilkaset
    metrów rzeki. Problem, ale nie demonizujmy.

    Natomiast z tym poparzeniem rąk, to masz jakieś źródło wiarygodne? Bo z
    tego, co widziałem, to większość wydobywają mechanicznie. po za tym 9
    pH, to jeszcze nie są oparzenia. Tyle można zrzucać podobno do rzeki.

    Ja nie twierdzę, że nie mamy problemu zresztą, tylko że dziennikarze
    sieją bezsensownymi komunikatami panikę. Przykładowo tym o rtęci. Jakby
    napisali, że padają ryby, to by akurat wystarczyło. Nikt na chwilę
    obecną nie zna przyczyny - oni też.

    --
    Robert Tomasik