  • From: MariuszR <m...@n...post.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie ???
    Date: Mon, 19 May 2003 18:36:31 +0200

    > Sąd przyznał koledze alimeny . Kolega kończy nauke na studiach za miesiac.
    > Co dalej ??
    > Jak od strony prawnej ma postąpić aby zobowiązany do płacenia rodzic nie
    > zaskarżył go o jakieś nie legalne pobieranie alimentów ( nie utrzymuje on z
    > tym rodzicem żadnego kontaktu ). Czy ma iść do sądu ???
    > Jak to wygląda - proszę konkretne przepisy prawne ???
    > Pozdrawiam

    Radził bym się zgłosić do komornika lub ZUS zależy w jaki sposób
    wypłacane są alimenty. Kiedyś zmieniałem uczelnię i ZUS wezwał mnie abym
    przedstawił zaświadczenie kiedy przerwałem studia na politechnice oraz
    kiedy podjąłem na uniwersytecie. W moim przypadku oficjalne skreślenie z
    listy studentów pierwszej uczelni nastąpiło już po podjęciu nauki na
    drugiej w przeciwnym przypadku musiał bym zwrócić sumę pobraną w czasie
    kiedy nigdzie nie studiowałem.

    A korzystając z okzji do jakiego wieku są wypłacane alimenty? Mi zostały
    wstrzymane rok temu kiedy skończyłem 25 lat ale nie zostałem
    poinformowany żadnym pismem o tym fakcie, czy ma w tym przypadku jakieś
    znaczenie że jeszcze studiuję?

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    Czas to nie droga szybkiego ruchu pomiędzy kołyską a grobem;
    czas - to miejsce na zaparkowanie pod słońcem. [Phil Bosmans]