  • 1. Data: 2003-05-19 16:17:00
    Temat: pytanie ???
    Od: "acs" <l...@o...pl>

    witam
    kolega prosił o zadanie pytanie w sprawie alimentow

    Sąd przyznał koledze alimeny . Kolega kończy nauke na studiach za miesiac.
    Co dalej ??
    Jak od strony prawnej ma postąpić aby zobowiązany do płacenia rodzic nie
    zaskarżył go o jakieś nie legalne pobieranie alimentów ( nie utrzymuje on z
    tym rodzicem żadnego kontaktu ). Czy ma iść do sądu ???
    Jak to wygląda - proszę konkretne przepisy prawne ???
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-19 16:36:31
    Temat: Re: pytanie ???
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

> [...]
    > tym rodzicem żadnego kontaktu ). Czy ma iść do sądu ???
    > Jak to wygląda - proszę konkretne przepisy prawne ???

    Radził bym się zgłosić do komornika lub ZUS zależy w jaki sposób
    wypłacane są alimenty. Kiedyś zmieniałem uczelnię i ZUS wezwał mnie abym
    przedstawił zaświadczenie kiedy przerwałem studia na politechnice oraz
    kiedy podjąłem na uniwersytecie. W moim przypadku oficjalne skreślenie z
    listy studentów pierwszej uczelni nastąpiło już po podjęciu nauki na
    drugiej w przeciwnym przypadku musiał bym zwrócić sumę pobraną w czasie
    kiedy nigdzie nie studiowałem.

    A korzystając z okzji do jakiego wieku są wypłacane alimenty? Mi zostały
    wstrzymane rok temu kiedy skończyłem 25 lat ale nie zostałem
    poinformowany żadnym pismem o tym fakcie, czy ma w tym przypadku jakieś
    znaczenie że jeszcze studiuję?

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    Czas to nie droga szybkiego ruchu pomiędzy kołyską a grobem;
    czas - to miejsce na zaparkowanie pod słońcem. [Phil Bosmans]

  • 3. Data: 2003-05-21 00:17:06
    Temat: Odp: pytanie ???
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik MariuszR <m...@n...post.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...home.net.pl...
> [...]
    > wstrzymane rok temu kiedy skończyłem 25 lat ale nie zostałem
    > poinformowany żadnym pismem o tym fakcie, czy ma w tym przypadku jakieś
    nie ma ograniczen wiekowych myśle, że przyczyną jest inny powód

    Sandra