  • Data: 2004-06-24 07:35:00
    Temat: Re: pszczoły - owady
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04-06-23 23:58, Użytkownik Jędrek napisał :

    > taka sprawa, proszę o opinię prawną. Sąsiad tak z nienacka postawił sobie w
    > ogródku kilka pasiek przczelich. Mam ogródek obok, prawie środek miasta,
    > małe dzieci i uczulenie na ukąszenia tych pożytecznych owadów.
    >
    > Czy na terenie miasta można prowadzić taką hodowlę ? Chciałbym przed udaniem
    > się do sąsiada mieć jakieś pojęcie dotyczące kwestii wyżej opisanych.
    >
    > Przed jego poczynaniami, nie było złamanej przczółki u mnie, teraz boję się
    > wyjść z domu bo fruwa to wszędzie. Kiedyś po ukąszeniu, musiałem udać się do
    > szpitala.

    są pszczoły i pszczoły. Też mam sąsiada pszczelarza z sześcioma ulami,
    ale jak mi wyjaśnił, te jego pszczoły to specjalny gatunek, nie
    agresywny czyli łopatologicznie mówiąc nie "rzuca" się na ludzi. Jest
    nas trochę mieszkających wokół pasieki i nie słyszałem, aby te owady
    sprawiały jakiekolwiek kłopoty. A w winoroślach w południe aż huczy.
    Czyli zanim podejmiesz jakieś kroki (prawne?) dowiedz się, czy to nie
    jest podobny gatunek pszczół.

    andy_nek