  • Data: 2006-10-15 00:11:03
    Temat: Re: przesluchanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:fp8804-lvq.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nawet jeśli zatrzymanie okaże się nieuzasadnione? Zatrzymany nie dostaje
    > zwrotu?

    Nie, no podejrzewam, że gdyby sąd uznał za bezpodstwne, to na zasadach ogólnych
    można by było dochodzi odszkodowania. Mnie chodziło o sytuację, gdy zatrzymanie
    jest zasadne, tylko zatrzymanego się gdzieś wywozi.

    > IMHO w takiej sytuacji odpowiedzialny za zatrzymanie powinien z własnej
    > kiedy płacić (ewentualnie jakieś OC dla funkcjonariuszy wprowadzić - im
    > więcej ma "pomyłek", tym ma wyższą stawkę ;) )

    Nie. Tutaj ewentualnie płąci resort. Ale za bezpodstawne pozbawienie wolności,
    to nie tykle składka wzrasta, co można wylecieć z roboty. Stąd tych
    bezpodstawnych jest bardzo niewiele.

    > I to samo powinno dotyczyć także np. spraw sądowych i obejmować nie
    > tylko koszta przejazdu ale wszelkie inne wymierne straty...

    Za to zwrot przysługuje oczywiście.

    Po prostu nie spotkałem się ze zwrotem dla zatrzymanego.