  • Data: 2004-05-28 16:20:39
    Temat: Re: nieletni - pytanie
    Od: "Soldier" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:opr8nc0cnm73akwt@localhost...
    Dnia Wed, 26 May 2004 22:44:32 +0200, Skodnov <astan131[NOSPAM]@wp.pl>
    napisał:
    [...]
    > podług prawa karnego 17 latek odpowiada jak dorosły > (z drobnymi ulgami
    > które ma jako młodociany - np dożywotki raczej nie > dostanie).

    No ja bym powiedzial, ze w zasadzie to nie sa az takie drobne ulgi ;) W
    swietle artykulu 54 § 2 wobec sprawcy, ktory w czasie popelnienia czynu
    zabroniongo nie ukonczyl 18 nie orzeka sie kary dozywotniego pozbawienia
    wolnosci. Natomiast sad wymierzajac kare takiemu sprawcy ( w zasadzie po
    ukonczeniu 17 roku zycia to nie jest juz sprawca nieletni a 'mlodociany' w
    mysl art. 115 § 10 "[...] w chwili popelnienia czynu zabronionego nie
    ukonczyl 21 lat (Ale ukonczyl 17 lat) i w czasie orzekania w pierwszej
    instancji 24 lat") kieruje sie dyrektywa okreslona w art. 54 § 1 a wiec
    "wymierzajac kare nieletniemu albo mlodocianemu. sad kieruje sie przede
    wszystkim tym, aby sprawce wychowac".

    --Sol..