    From: Janusz <h...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kłopoty z komisem
    Date: Mon, 24 Jan 2005 23:09:00 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@217.197.74.227

    Dnia Mon, 24 Jan 2005 22:07:17 +0100, Ania napisał(a):

    > kupiłam samochód w komisie. po kilku miesiącach otrzymałam wezwanie z banku
    > do oddania samochodu. okazało się że był objęty prawem zastawu.
    > u umowie z komisem jest punkt, który mówi że komis nie odpowiada za wady
    > ukryte samochodu - czy ktoś wie czy oznacza to że również nie odpowiada za

    > zadałam już to pytanie na grupie - smochody - ale zdaniem innych osób raczej
    > nie mam szans na pomyślne dla mnie rozwiązanie tej sprawy.

    Zastaw na samochód ustanowić można na dwa spsoby:
    1: wpis do dowodu rejestracyjnego ,bank informuje stosowny wydział
    komunikacji i sąd o konieczności wykonanai takiej czynności a nstęnie
    "delikwent" jest wezwany do zgłoszenia się do wydzialu komunikacji celem
    dokonania wpisu.Są terminy ,jeżeli w terminie bank nie otrzymał stosownej
    informacji to powinien interweniować;
    2: jeżeli jest to samochód nowy wyprodukowanu w roku 2000 i następnych,
    zastaw można ustanowić w ten sposób,że do banku oddaje się kartę pojazdu, a
    w dowodzie rejestracyjnym nie dokonuje się wpisu.Bank jednak może
    ustanowić bardziej rygorystyczne zasady to zanaczy wpis w dowodzie i
    zatrzymanie katry pojazdu.
    w obu przypadkach/ 1 i 2/ na ogół wymagane jest ubezpieczenie AC i cesja
    dal banku.

    I teraz tak:Jeżeli jest to samochód wyprodukowany po 2000 roku to komis nie
    miał prawa sprzedać ani przyjąć do sprzedaży samochód który nie ma karty
    pojazdu.
    Jęzeli jest to sytuacja z pkt 1 to możan się zastanawiać dalczego brak było
    wpisu w dowodzie rejestracyjnym.
    Może z tego przydługiego wywodu skorzystasz.
    JanuszHr