  • Data: 2012-04-12 22:38:53
    Temat: Re: gdzie można się zameldować?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-04-12, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Jak sie meldowalem na swojej dzialce budowlanej to przedstawiałem
    > akt własności działki.

    Ale co to ma do rzeczy? Ważna jest podstawa prawna, a nie to czy się
    komuś udało, czy nie coś zrobić.

    > A jeśli chodzi o "lokal' to może za namiot wystarczy;)
    > "Po utracie mocy obowiązującej przez art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia
    > 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Tekst jednolity:
    > Dz. U. 1984 r. Nr 32 poz. 174 ze zm.), w wyniku ogłoszenia wyroku Trybunału
    > Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. K 20/2001 (Dz. U. 2002 r. Nr 78 poz.
    > 716), przedstawienie potwierdzenia uprawnienia do przebywania w lokalu,
    > w którym ma nastąpić zameldowanie, nie stanowi już przesłanki zameldowania
    > osoby na pobyt stały lub czas trwający ponad dwa miesiące."

    http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-2006-139-993
    A teraz mamy:

    Art. 9.

    2. (utracił moc).
    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad
    2 miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące,
    dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym
    do lokalu, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
    tego podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być
    umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna,
    orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

    Podobny przepis (w okolicy art. 27-28) znajduje się w nowej ustawie, która będzie
    obowiązywać od 2010 roku. Lokalu kurde, nie gruntu. :P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl