  • Data: 2008-10-31 16:54:23
    Temat: Re: czy to kradziez internetu??
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman wrote:

    > zablokowalem jego karte sieciowa i widze,ze podlaczyl laptopa (rece
    > opadaja) Jego nazwa komputera imie_PC nazwa laptopa imie_LAPTOP to napewno
    > ta sama osoba.
    Zostawiasz otwarty samochód z kluczykiem w stacyjce i dowodem rejestracyjnym
    na widoku, a potem się dziwisz, że Kowalski sobie pojeździł. Zostawiasz
    kartkę z napisem "Kowalskiemu nie pozwalam jeździć" i z kolei się dziwisz,
    że Malinowski pojeździł. A wystarczyłoby zamknąć samochód i kluczyki z
    dowodem zabrać ze sobą. Innymi słowy - żeby to urealnić - nie dostałbyś ani
    grosza odszkodowania w razie kradzieży.
    Ponadto grozi ci odpowiedzialność, a przynajmniej sporo nieprzyjemności i
    nerwów, jeśli ktoś z twojego łącza dokona przestępstwa. Nieznajomość prawa
    nie zwalnia od jego przestrzegania. Sieci radiowe zabezpiecza się na kilka
    różnych sposobów - nawet najprymitywniejsze urządzenia AP mają szyfrowanie
    WEP, a troszkę nowsze WPA. Jeśli ktoś włamie się do tak zabezpieczonej
    sieci, nie wytłumaczy się "że to przypadkiem i nie wiedział". Wówczas
    możesz zgłosić przestępstwo, możesz domagać się ścigania itepe itede...
    Teraz jak widać masz sieć otwartą i tylko ty jesteś temu winny, że ktoś z
    niej korzysta. Sąsiad, czy ktokolwiek może się tłumaczyć, a często zgodnie
    z prawdą, że po włączeniu komputer się połączył i on nawet o tym nie
    wiedział, że jest nie do swojej sieci podłączony.

    A co ma piernik do wiatraka?

    --
    Maciek