eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZniszczony towar a odpowiedzialność klienta › Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność klienta
  • Data: 2008-08-23 08:46:26
    Temat: Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność klienta
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Aug 23, 7:51 am, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > > - Czy sklep nie powinien zabezpieczać towaru przed takimi wypadkami? (słoiki
    > > stały w "piramidkach" na półkach bez barier)
    >
    > Nie ma takiego obowiazku. Rownie dobrze sam mogles sie ubezpieczyc od
    > odpowiedzialnosci cywilnej w zyciu prywatnym.

    Może i nie ma, ale odpowiada się za normalne następstwa czynu. Jeśli
    słoiki były ustawione tak, że przewrócenie jednego wywoływało lawinę,
    to trudno powiedzieć, że lawina i zniszczenie wielu słoików to
    normalne następstwo przewrócenia jednego.

    > > - Czy zgodne jest z prawem obciążanie pełnym kosztem uszkodzonego towaru?
    > > rzeczywista strata sklepu jest mniejsza (towar zakupiony został od hurtownika
    > > za niższą kwotę)
    >
    > A hurtownik kupil w Chinach za jeszcze mniejsze pieniadze... ;) To nie
    > ma nic do rzeczy.

    Czemu nie ma? Odpowiedzialność deliktowa ma charakter restytutywny, to
    ma być naprawienie rzeczywiście poniesionej szkody, czyli właśnie
    tego, co sklep zapłaci u hurtownika, za dowóz, ekspozycję etc., a nie
    tego, za ile kupiliby to klienci.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1