eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie? › Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <7...@g...com>
    In-Reply-To: <7...@g...com>
    Subject: Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
    Date: Fri, 20 Nov 2020 16:24:46 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 52
    Message-ID: <5fb7dfbf$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.108.99
    X-Trace: 1605885887 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 536 83.30.108.99:58607
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:804101
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:7acfd7af-1147-47fb-91cb-610bc81cad37n@g
    ooglegroups.com...
    >Neostrada(chyba jeszcze to się tak nazywa) z Orange
    >W umowie są zapisy tego typu:

    >"W ramach Neostrady (Internetu) otrzymują
    >Państwo dostęp do internetu bez limitu przesyłania danych:
    >1) ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70 % prędkości
    >maksymalnej do komputera
    >2) z maksymalną prędkością - do komputera 80Mb/s
    >Przez prędkość zwykle dostępną rozumiemy prędkość, jaką możecie
    >Państwo uzyskać przez 70 % okresu rozliczeniowego."

    >Czyli przez 70% okresu rozliczeniowego powinienem mieć min 56Mb/s
    >Przez praktycznie cały okres umowy miałem prędkość
    >"zwykle dostępną" w okolicach 20Mb/s czyli niższa o 75% od prędkości
    >maksymalnej w mojej ofercie.
    >Złożyłem reklamację domagając się korekty rachunków za ostatni rok o
    >70%- bo miałem o 70% niższą prędkość jak mieć powinienem(zwykle
    >dostępną).

    >Reklamację odrzucili pisząc że warunkiem wypłaty odszkodowania jest
    >określenie przez Klienta poza kwotą odszkodowania oraz wskazania nr
    >konta bankowego, na który nastąpi wypłata >ewentualnego odszkodowania
    >również dostarczenie dokumentów potwierdzających, że Klient poniósł
    >szkodę/nie zyskał w wyniku zaniżonych parametrów działania usługi.

    >Maja rację?

    Na oko - trzeba czytac dalsze zapisy umowy :-)

    >Czy faktycznie nic mi się nie należy za to że przez rok czasu miałem
    >usługę o 70% niższych parametrach jak w umowie?

    Mam nadzieje, ze poparta raportem z ich routera, ze łącze faktycznie
    pracowało wolniej niz umowa przewiduje.
    Bo inaczej to trudno udowodnic.

    To zwykly kabel czy jakis swiatlowod ?

    Popatrza w logi, szanowny klient prawie nigdy nie obciazal lacza w
    pelni, wiec na wolniejszej pracy stracil .. 536 ms :-)
    TPSA nie lubi placic , to klient ma placic :-)

    Ale ... jesli to istotnie zwykle bylo 20Mb/s, to mozna by dochodzic,
    ze nalezy sie oplata taka, jak za łacze 20Mb/s, a nie 80.


    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1