    From: "boukun" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zażalenie na sędziego ???
    Date: Wed, 20 Nov 2013 22:00:04 +0100

    Użytkownik "Zbyszek9" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:l6ik8s$doj$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam Państwa . Może tu mi ktoś poradzi :
    > Wczoraj miałem w Sądzie Okręgowym - Wydz. Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
    > sprawę o podwyższenie mojej emerytury . Zaznaczam , że byłem pierwszy raz w
    > życiu w sądzie . Pani sędzia praktycznie nie dała mi przedstawić moich
    > argumentów , wręcz twierdząc , że jak ZUS mówi , że ziemia jest płaska - to
    > jest . Wymogła na mnie zgodę na umorzenie sprawy , argumentując tym , że z
    > ZUSem i tak nie wygram , a jak się zgodzę , to nie będę obciążony kosztami .
    > No i się zgodziłem !
> [...]

    Skąd ja to znam...
    Ja w swoim piśmie w sprawie o kapitał początkowy, pisząc apelację za
    pośrednictwem sądu pierwszej instancji (trzecie podejście w dwóch instancjach),
    tak naplułem sędi:
    (...)
    W zaskarżonym wyroku Sądu pierwszej instancji ani słowa o tym. Sąd pośpiesznie
    uchwalił co miał uchwalić. Totalna ignorancja.

    (...)

    Jeżeli ktoś nie posiada wymyślonych w 1998 roku druków ZUS Rp7, organ rentowy
    powinien w tych przypadkach naliczyć osobom zainteresowanym kapitał początkowy z
    okresu pracy w zlikwidowanych przez reżim zakładach pracy i brakujących po nich
    archiwach, na podstawie tylko i wyłącznie posiadanych przez nich świadectw pracy
    i wyszczególnionych tam zarobków miesięcznych. Tak powinno być to uregulowane w
    cywilizowanym kraju i tak jest to uregulowane w cywilizowanych krajach. Ale nie
    w zniewolonej Polsce!

    (...)

    Sądy Pracy, jako organy reżimowe, uznają zatem, że skoro ustawy należą do źródeł
    powszechnie obowiązującego prawa, to się ślepo ustawie normującej przepisy
    odnoszące się do obliczenia kapitału początkowego podporządkowują i skoro osoby
    ubezpieczone nie wykazują rzeczy niemożliwych do wykazania, to muszę ponieść w
    przyszłości upokorzenie i straty jako ewentualni emeryci. Sądy obligatoryjnie
    zapominają jednak, że godność człowieka jest niezbywalna, jest ona
    nienaruszalna, a jej poszanowanie i ochrona jest obowiązkiem władz publicznych.
    W tym przypadku nie powinny iść na skróty, a mają wręcz obowiązek zgodnie z
    artykułem 193 Konstytucji przedstawienia Trybunałowi Konstytucyjnemu pytania
    prawnego w kwestii zgodności przedmiotowego aktu normatywnego z Konstytucją.

    (...)

    W powyższej sprawie Sądy nie raczyły ani razu należycie rozpatrzyć moich
    wniosków dowodowych, ani nie przesłuchano wskazanych świadków. Ponieważ pierwsze
    postępowania w tej samej sprawie w obu instancjach były przeprowadzone z rażącym
    naruszeniem przepisów prawa i złamane zostały prawa człowieka, m. in. do
    sprawiedliwego zabezpieczenia społecznego, wystąpiłem swego czasu do Rzecznika
    Praw Obywatelskich (RPO) z prośbą o przejrzenie mojej sprawy i ocenę co do
    możliwości wniesienia kasacji bądź skargi konstytucyjnej. W piśmie biura RPO z
    dnia 30.06.2009 r. zostałem poinformowany, że w postępowaniu przed sądem w
    takich sprawach nie obowiązują ograniczenia dowodowe, co do środków dowodowych
    stwierdzających wysokość zarobków, o których mowa w § 20 rozporządzenia Rady
    Ministrów z dnia 7 lutego 1984 r., w związku z czym sąd może dopuścić inne
    dowody potwierdzające wysokość zarobków, np. zeznania świadków, tudzież
    zaświadczenia potwierdzające wysokość osiąganych zarobków. Natomiast w innym
    piśmie biura RPO z dnia 09.11.2011 r. do ZUS Oddział w Wałbrzychu poinformowano
    mnie, iż pomimo, że ostatnio zapadł wyrok Sądu Apelacyjnego z dnia 28 lipca 2011
    r., III AUa 712/11, oddalający moje roszczenia, ZUS proszony był o pouczenie
    mnie o sposobie postępowania w sprawie możliwości przeliczenia kapitału
    początkowego na podstawie ustawy z dnia 28 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o
    emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. Nr 187, poz.
    1112). Sąd Apelacyjny oddala moje roszczenia wiedząc doskonale, że według nowo
    obowiązujących przepisów moje roszczenia są w części zasadne. Precedens w skali
    cywilizowanego świata, skarżący musi się sam dowiadywać o zmianie przepisów i
    ubiegać o korektę składając nowy wniosek, zamiast być to uregulowane z urzędu.
    Dlaczego Sądy w moim przypadku uchylają się od rozpoznania moich wniosków
    dowodowych, pozostaje zagadką. Jednakże Sąd pierwszej instancji naruszył i
    wcześniej obie instancje naruszały tym przepisy postępowania procesowego, nie
    wydając postanowień w tej kwestii.

    (...)

    Reasumując, bandycką i złodziejską ustawę reżimu w Polsce i ignorancką postawę
    organów rentowych przyklepują w czambuł sądy, okazując tym swoją niemoc. Sądy
    Pracy działają na zasadzie dawnych PRLowskich Kolegiów do Spraw Wykroczeń, ZUS
    (milicjant) ma zawsze rację.

    Pluj im w mordę, to powiedzą, że deszcz pada...

    Odnośnie kosztów, mogli cię co jedynie obciążyć ok. 60 zł pokrycia kosztów
    zastępstwa procesowego, Radcy Prawnego ZUS...

    boukun