  • Data: 2013-11-21 09:02:29
    Temat: Re: Zażalenie na sędziego ???
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbyszek9" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:l6ik8s$doj$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam Państwa . Może tu mi ktoś poradzi :
    > Wczoraj miałem w Sądzie Okręgowym - Wydz. Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
    > sprawę o podwyższenie mojej emerytury . Zaznaczam , że byłem pierwszy raz
    > w życiu w sądzie . Pani sędzia praktycznie nie dała mi przedstawić moich
    > argumentów , wręcz twierdząc , że jak ZUS mówi , że ziemia jest płaska -
    > to jest . Wymogła na mnie zgodę na umorzenie sprawy , argumentując tym ,
    > że z ZUSem i tak nie wygram , a jak się zgodzę , to nie będę obciążony
    > kosztami . No i się zgodziłem !
> [...]

    W Sądzie Pracy i Ubezpieczeń Społecznych nie obowiązuje zasada że musisz
    mieć adwokata. To główna pułapka, druga to że nie wnosisz pozwu tylko
    odwołanie od decyzji ZUS. W efekcie 98,3% takich spraw kończy sie wyrokiem
    niekorzystnym dla odwołującego się (co potwierdza obiegową opinie że z ZUS
    nikt nie wygrał).
    W Twoim konkretnym przypadku nie masz możliwości odwołania się od wyroku
    umarzającego. Zażalenie do Sądu Apelacyjnego w tym przypadku ma 0,1% szans
    na uwzględnienie.
    Moja rada: odczekaj pół roku i napisz ponowny wniosek o podwyższenie
    emerytury, ale wcześniej skontaktuj sie z adwokatem który specjalizuje sie w
    sprawach z ubezpieczeń społecznych (emerytury) i którego ewentualnie
    wynajmiesz do reprezentowania Ciebie przed Sądem Okregowym - tylko w takim
    przypadku masz szansę powodzenia.
    Zwróć uwagę na to że takie sprawy bez adwokata są rozpatrywane przez Sąd 15
    min, a z adwokatem pół godziny (zobacz wokandę - liste na drzwiach sali
    rozpraw).

    pozdr