  • Data: 2007-01-02 05:36:05
    Temat: Re: Windows XP HOME - problem.
    Od: donwito <q...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 1 Jan 2007 07:23:18 -0800
    "Sproqet" <g...@g...com> napisał(a):

    > Witam,
    > Prowadząc działalność gospodarczą zakupiłem od znajomego
    > sprzedawcy i montera sprzętu komputerowego Windowsa XP HOME. Dopiero
    > po pewnym czasie, oczywiście po zainstalowaniu systemu zauważyłem
    > napis na opakowaniu (moje wina ze nie przeczytałem tego wcześniej)
    >
    > "Pakiet OEM System Builder - przeznaczony dla producentów
    > komputerowych i serwerów lub firm składających je z gotowych
    > elementów."

    Systemy operacyjne Windows typu oem do sprzedawców przychodzą pakowane
    w gustowne tekturowe pudełeczka. Takie pudełeczko zawiera płytkę
    instalacyjną systemu Windows (charakterystyczną, bo z hologramem),
    książeczkę z instrukcją, nalepkę licencyjną, kilka świstków papieru
    oraz właśnie płytkę OEM System Builder, która nie jest przeznaczona do
    sprzedaży, ale do specyficznej preinstalacji systemu na sprzedawanym
    zestawie komputerowym. Do klienta końcowego trafia więc w zasadzie
    tylko pakiecik: płytka Windows+instrukcja+nalepka+papierki. Jakkolwiek
    można zainstalować kopię Windows z płytki OEM System Builder, jeśli
    dostałeś tylko taką płytkę, to śmiem twierdzić, że dostałeś - celowo
    lub przez pomyłkę - niepełny komplet. Powinieneś dostać oznakowaną
    hologramem płytkę instalacyjną systemu Windows.

    > Składając zamówienie u sprzedawcy prosiłem o sprzedaż mi systemu
    > operacyjnego, ktory mógłbym używać w firmie (licencja komercyjna).
    > Podczas sprzedaży nie zostałem poinformowany o tym, że to jest ww
    > rodzaj pakietu. Poprostu uwierzyłem sprzedawcy na słowo - nie znam
    > sie na tym.

    Jest to taki system. Możesz uzywać go w firmie. Tylko że IMHO dostałeś
    niepełny komplet płytek.

    pozdr,
    dw.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)