  • Data: 2014-09-29 19:44:17
    Temat: Re: Węgiel
    Od: "set" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    news:542934e7$0$18095$65785112@news.neostrada.pl...

    > No tu jest właśnie problem, bo w górnictwie są takie stanowiska pracy NA
    > powierzchni, gdzie górnik dołowy by za żadne skarby nie chciał pracować i
    > są stanowiska pod ziemią, że pracuje się lekko i przyjemnie (np. obsługa
    > niektórych rozdzielni, czy pompowni). Są też oczywiście takie stanowiska,
    > że są ciężkie warunki pracy, ale tego nie jest więcej, jak 20%. Nie można
    > też porównywać warunków pracy w kopalniach mokrych, gdzie się leje za
    > kołnierz z suchymi i metanowych, czy tąpiących z takimi, gdzie tych
    > zagrożeń nie ma.
> [...]

    Nie chcesz chyba powiedziec ze w czeskich czy ruskich kopalniach są inne
    warunki niż w polskich.
    W jednych jest cięzko w innych lżej. Chodzi o cenę , dlaczego czeski
    sprzedaja po 230zł. za tone (trzeba tylko samemu przywieźć). ruski na
    miejscu u nas po 600 a krajowy po 900 , 1000 .
    Ten sam wegiel nasi sprzedają za granicę po 300 . W naszych kopalniach wina
    jest zarządu , spółek ,spółeczek i ich horrendalnych zarobków. Pozbyć się
    dziadostwa od brania pieniędzy i wszelkiej masci posredników,
    zracjonalizować cenę to i zbyt będzie bo ludzie kupią i kasy dla górników
    starczy. W kopalni jakis specjalny zarząd i ch... wie co jeszcze nie jest
    potrzebny , inteligentny prezes i kiolka "bab" w biurze do obsługi
    papierkowej wystarczy. Węgiel sam się sprzeda o ile cena będzie rozsądna.