  • Data: 2022-09-23 20:06:27
    Temat: Re: SN twardo za bezkarnością lekarzy (chirurgów)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Przecież nie operator liczy chusty i inny szpej na sali.

    Kto jest szefem/kapitanem zespołu operacyjnego?

    SN orzekł w kwestii odpowiedzialności _karnej_ chirurga.
    Odpowiedzialność szefa (zespołu operacyjnego) nie jest ograniczona tylko
    do odpowiedzialności karnej. Dodatkowo (jak rozumiem) SN nie orzekł w
    tym orzeczeniu o odpowiedzialności _cywilnej_ szpitala/NFZ za _cały_
    zespół operacyjny.

    Ja tym wyrokiem nie jestem zachwycony ale jako orzeczenie ograniczone
    _tylko_ do odpowiedzialności _karnej_ tej osoby jakoś bez straszliwych
    problemów mogę przełknąć jeśli odpowiedzialność cywilna (szpitala?)
    nie będzie śmiechu warta. Zawsze powinno być coś za coś.

    Z wyrokami sądów nie trzeba się zgaszać, wystarczy je respektować
    za całym należnym i nienależnym szacunkiem.

    --
    A. Filip