    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia w budownictwie
    Date: Wed, 22 Feb 2006 21:44:04 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 22.02.2006 shaq <s...@g...pl> napisał/a:
    > kupiłem nowe mieszkanie od dewelopera. Po roku popękały ściany, deweloper
    > zobowiązał się do usunięcia usterek w ramach rękojmi.
    > Niestety ściany były pomalowane i tu deweloper uchyla się od pomalowania i
    > pokrycia kosztów farby.

    Art. 566. § 1. Jeżeli z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej kupujący
    odstępuje od umowy albo żąda obniżenia ceny, może on żądać naprawienia
    szkody poniesionej wskutek istnienia wady, chyba że szkoda jest
    następstwem okoliczności, za które sprzedawca nie ponosi
    odpowiedzialności. W ostatnim wypadku kupujący może żądać tylko
    naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o
    istnieniu wady; w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy,
    kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy oraz
    zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł korzyści
    z tych nakładów.
    § 2. Przepisy powyższe stosuje się odpowiednio, gdy kupujący żąda
    dostarczenia rzeczy wolnych od wad zamiast rzeczy wadliwych albo usunięcia
    wady przez sprzedawcę.

    --
    Marcin