  • Data: 2007-08-09 20:30:01
    Temat: Re: Pytanie o OC [dlugie i malo smieszne]
    Od: "e<>n" <n...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pord4u" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f9fsfj$9lr$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > 1) Bo zostala ona oplacona przez zbywce, ktory sprzedal mi pojazd z polisa,
    > ktora jest doliczona do ceny zakupu auta
    >
    > 2) Bo TU nie musi dokonac rekalkulacji. Moze.
    >
    > 3) bo nie musze nic zglaszac w ciagu 30 dni jak nie mam ochoty, nie ma
    > obowiazku wynikajacego z ustawy o ubezp. obow. - moge sobie poczekac do konca
    > trwania polisy
    >
    > P.S. A gdybym mial wiecej znizek niz zbywca, to myslisz, ze tak chetnie TU
    > robi rekalkulacje, ktorej jak mowie, nie musi robic ? Jezeli sie myle, prosze
    > o poprawke.

    nabywca nie ma formalnie obowiązku powiadamiania zakładu ubezpieczeń o nabyciu
    pojazdu, odpowiedni ustawowy obowiązek spoczywa na zbywcy pojazdu, zaś
    rekalkulacja składki ze strony zakładu ubezp. ma charakter normatywny, a nie
    uznaniowy. jednakże zarówno nabywca jak i zbywca odpowiadają solidarnie wobec
    zakładu ubezpieczeń za zapłatę składki należnej w okresie od sprzedaży do
    powiadomienia o tym fakcie ubezpieczyciela, a więc konstrukcja jest tak
    perfidna, aby przynajmniej jedna ze stron powiadomiła ;>
    reszta tutaj: news:f9ft3i$pva$1@news2.task.gda.pl