  • Data: 2007-08-09 23:27:30
    Temat: Re: Pytanie o OC [dlugie i malo smieszne]
    Od: "e<>n" <n...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:f9g6ut$f6r$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Zgodził bym się z Tobą ochoczo, gdyby nie jeden szkopuł. Obecnie ubezpieczenie
    > nie zależy w żaden sposób od kierującego, a od właściciela pojazdu. Ten
    > właściciel może co do zasady nawet nie mieć prawa jazdy i mieć 60% za
    > bezszkodowość - co będzie bonusem za właściwy dobór kierujących jego pojazdem
    > jedynie.

    ubezpieczenie OC dotyczy konkretnego pojazdu, więc tak czy siak szkoda
    wyrządzona tym pojazdem pójdzie na konto ubezpieczającego (posiadacza lub
    właściciela). system jest inteligentnie pomyślany, chodzi w nim o skuteczność.
    co z tego, że zawrzesz ubezpieczenie na kogos kto ma czyste konto, skoro mu je
    zabrudzisz i straci swoją zniżkę? - w ten sposób patologia sama się eliminuje...

    > Nie wątpię. Przy czym należało by tu się zastanowić znowu, co ma "piernik do
    > wiatraka"? Czyli, jak podaruję mojej 10-cio letniej córce mój samochód i będę
    > ją woził nadal jak dotąd do szkoły, na zakupy i plac zabaw, to Twoim zdaniem
    > wzrośnie prawdopodobieństwo spowodowania szkody? Bo wiek właściciela zmaleje
    > niewątpliwie. Wątpię, ale z chęcią przeczytam uzasadnienie tego poglądu.

    1. osoba niepełnoletnia nie może być ubezpieczającym
    2. twoja konstrukcja jest bezsensowna (10-cio letnia córka nie może ubezpieczyć
    pojazdu jako właściciel/posiadacz)

    > Generalnie nadal uważam, że nie ma co się w tym wypadku doszukiwać głębszych
    > ideologii i trzeba to przyjąć jako zwykłą ofertę.

    metodologia a ideologia to dwa różne pojęcia i zjawiska...