  • Data: 2007-10-15 09:24:51
    Temat: Re: Problem z właścicielką, dylemat z kluczami.
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Waldemar Fras' wrote:

    > No ok. Ale ta Pani się zobowiązała, ze przez okres taki a taki będzie
    > wynajmować to mieszkanie za kwotę na która sama sie zgodziła. Zgodnie z
    > umową przez ten okres jest zobowiązana jest wynajmować to mieszkanie.
    > Zmiana warunków umowy może nastąpić ale gdy zgodzą sie obydwie strony.
    > Oni się nie zgadzają, więc zachodzi rozwiązanie umowy z jej winy (bo to
    > ona nie chce jej wykonać). W ten sposób mogą dochodzić roszczeń z tytułu
    > nie wykonania dalszej części umowy (tzn. wynajęcia tegoż mieszkania do
    > końca umówionego i zapisanego w umowie okresu).

    Wszystko zależy od tego czy w umowie jest okres wypowiedzenia czy nie.
    Wątkodawca napisał "Ale ona wtedy wypowie mi umowę", co sugeruje że umowa
    MA okres wypowiedzenia, albo jest na czas nieokreślony.

    > Tak samo chyba działa to w druga stronę. Jeśli oni chcieliby w trakcie
    > umowy ją wypowiedzieć to chyba mogłaby sobie od nich rościć
    > "zadośćuczynienia" za nie wykonanie przez nich umowy.

    Jak wyżej, zależy od tego czy w/w umowa jest "wypowiadalna" czy nie. Jeżeli
    jest "wypowiadalna", to wypowiedzenie, odczekanie okresu wypowiedzenia i
    zakończenie realizacji umowy jest jak najbardziej zgodnym z umową
    postępowaniem, i nie ma mowy o żadnych odszkodowaniach.

    Jeżeli zaś to jest umowa na czas określony, bez zapisu o wypowiedzeniu
    umowy, wtedy wynajmująca może najemcy "skoczyć" jeżeli zechce podnieść mu
    czynsz a ten się nie zgodzi. Ale sądząc po wspomnianym cytacie, sytuacja
    jest inna.

    p. m.