  • Data: 2002-11-12 11:13:37
    Temat: Re: Pogdybajmy... :-)
    Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Znajomy wymyslił niedawno sprytne urządzonko mające na celu zabezpieczenie
    > auta przed kradzieżą. Zintegrował z czujnikiem ruchu wihajster, z którego
    > wydobywa się paraliżujący gaz. Czy mój znajomy odpowiada za ewentualne
    > powikłania zdrowotne złodzieja?
    > Ukłony, M.

    Oczywiście wszystko zależy od ewnetualnych skutków zadziałania tego urządzonka,
    ale moim zdaniem stosowanie tego typu "pułapek" nie mieści się w granicach
    obrony koniecznej, zakreślonych przez kk. W myśl jego postanowień zamach na
    jakieś dobro i obrona przed tym zamachem, niezależnie od jej technicznego
    aspektu, muszą być ze sobą zintegrowane w czasie, dlatego też raczej
    niedopuszczalne jest podejmowanie tego typu zabiegów na tzw. wszelki wypadek. W
    rachubę więc mogła by wchodzić nawet odpowiedzialność karna.

    Marek