  • Data: 2002-03-20 18:57:29
    Temat: Re: Paserstwo
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 Mar 2002, Bono wrote:

    > towar. Został mi on skonfiskowany tylko dlatego że ogłosiłem żę
    > sprzedawałem podobne urządzenie, może rzeczywiście ten człowiek ktory mi je
    > sprzedal mial je z legalnego źródła naprawde nie wiem.

    Więc muszą ci udowodnić, że było z nielegalnego.

    > Jeśli jednak urzadzenie to zostało skradzione, a ja kupujać robiłem to
    > rzeczywiście nie świadomie, nie mając pojęcia o tym że towar jest
    > nielegalniy to jakich argumentów uzyć aby moc sie wybronić? Myśle że

    Możesz obstawać za swoją winą nieumyślną, którą być może sąd weźmie pod
    uwagę przy wymierzaniu kary (oby łagodniejszej). Przepis KK nie przewiduje
    jednak osobnego wymiaru kary za przestępstwo paserstwa popełnione
    nieumyślnie.

    Aha, ponieważ jest to "przypadek mniejszej wagi", zapewne kwalifikacją
    czynu zabronionego będzie art. 292 ust. 2 KK.

    PS. Tnij cytaty.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)