  • Data: 2020-07-02 20:43:59
    Temat: Re: PRZYŁAPANO na dopisywaniu X-ów na kartach do głosowania
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.07.2020 o 19:58, J.F. pisze:

    > a tego to tak nie wiemy, czy slaba :-)

    No z grubsza wyszło co w sondażach, więc przełomowa nie była"P

    > Czemu inicjatywa oddolna moze byc.

    No to piszę, że trzeba mieć siano w głowie. Przecież jak cię dorwą, to
    partia się za pionkiem nie ujmie tylko dla przykładu do sztumu wstawi.

    > No widzisz "podzielmy sie na grupy i policzmy glosy w grupach".

    Prawdę mówiąc sądzę, że to nie miało na celu fałszerstwa wyboraczego. Po
    prostu kombinowali jak szybciej pójść do domu. Nie mówię, że to dobrze.

    > Jest ryzyko. Szczegolnie jak przyjda w porze np wyjscia z kosciola.
    > Ale ... u mnie w komisji bylo 1100 wyborcow, podzielone jeszcze na dwa
    > stoliki,
    > musialoby tych emerytow przyjsc setka, zeby zablokowac mi kolejke na
    > godzine.

    U mnie było około 30 osób w kolejce koło 10. Ale dla odmiany u żony i
    teściowej bez kolejek.

    > A jeszcze komisjant musi  pomoc - bedzie starannie szukac, emeryt sie
    > jeszcze staranniej podpisze - i bedzie trwalo wydanie karty ponad minute
    > ... tylko obawiam sie, ze u mnie polowa emerytow nieprawomyslna, a
    > spoleczenstwo moze byc tak wk*, ze poczeka  :-)

    U mnie też, choć wstyd przyznać ale w mojej to akurat zawsze chyba pis
    wygrywa. Choć w tym roku nieznacznie - 786 do 709. Plus 234 na hołownie.

    > Trudno powiedziec. Jakby Trzaskowski zebral wszystkie glosy z wyjatkiem
    > Bosaka, to owszem.
    > Ale czy zbierze wszystkie po Holowni ?

    Wszystkich nie - ale większość zapewne. Sporo osób glosowało na
    hołownie, dlatego że to był mecz o piertruszkę i można było zagłosować
    na kandydata bez szans bezkarnie. W meczu o wszystko oddaliby od razu na
    trzaskowskiego. W warszawie to jeszcze dochodzi to, że tak naprawdę to
    wygrana trzaskowskiego to tragedia dla warszawy - przyjdzie pisi
    komisarz i zrobi nam janów podlaski. W pierwszej turze można się bawić w
    marnowanie głosów, bo liczy się tylko czy na dudę czy na kogoś innego. W
    drugiej już będzie na ostro.

    > Z drugiej strony - Bosak to Kofederacja, a tam narodowcy i korwinowcy.
    > Korwinowcom socjalne rozdawnictwo PiS powinno sie niepodobac, ale moze
    > to malowani korwinowcy :-P

    Część napewno zgarną - ale myślę że mniej niż trzaskowski z hołowni
    (procentowo, bo liczbowo to oczywiste).

    > Wiec jak glosy Holowni sie podziela, to przewaga Dudy moze byc milionowa

    I pewnie będzie - choć nie z tego powodu. IMHO duda i tak by wygrał
    "uczciwie", ale nie będą ryzykować i w ruch pójdą wszyskie brudne chwyty
    możliwe do zastosowania - jak choćby pomysł szumowskiego jak to zrobić,
    żeby wybory były równe, ale niektórzy wyborcy stali na końcu kolejki.
    Choć z drugiej strony - pomysł z wozami strażackimi wyszedł jakby go
    realizował sasin - turyści zasponsorowali z własnych podatków wozy
    gminom gdzie akurat pojechali na urlop;)

    > Obecnie raczej niewielka, u mnie bylo 10 kopert. ale ten 1% moze byc
    > istotnie znaczacy.

    U mnie 20 na 2004 ważnych - też procent - tu procent, tu niewpuszczanie
    nieemerytów w dużych miastach do lokali, tu obiektywne trudności za
    granicą (oczywiście z wyjątkiem usa i kanady). I ze dwa, trzy się
    uzbiera. W drugiej turze to różnica na miarę wygranej. Powiem tak - z
    doświadczenia wiem, że jak władza robi coś, co umożliwia popełnienie
    kurewstwa, to to kurewstwo wcześniej czy później zostanie popełnione.
    Także obstawiam 54 duda 44 trzaszkowski, 2 nieważne. Duda uczciwie 51,5
    pozostałe 2,5 w formie premii za granie u siebie. Z może z pół procent
    nieważnych to te 0,5% co trzaskowski straci w wyniku jak to określiłeś
    "inicjatyw oddolnych", które rzeczywiście mogą gdzieniegdzie zaistnieć,
    bo i stawka wysoka to ludzie i więcej potrafią zaryzykować.

    > Tylko jak mieliby to zrobic ?
    > Zlozenie wniosku nieco utrudnione, kto zlozy ... raczej bedzie chcial
    > zaglosowac, koperty mu podmienią ?

    Przypomnę - zmilitaryzowana poczta polska. W czym widzisz problem -
    rozkaz to rozkaz - się nie dyskutuje, a konieczność dziejowa... PP ma
    wszelkie dane i możliwości żeby zagłosować "swoimi" głosami poza
    kontrolą społeczną. W ostateczności może niechciane głosy zgubić - choć
    to będzie widać, więc lepiej po prostu zagłosować...

    > Poza tym do konca nie wiadomo jak tam poczta z listonoszami zyje, jak im
    > nie da podwyzek, to roznie moze byc.
    > A przeciez musi za pakiety zaplacic :-)

    Listonoszy to chyba wydymali. Ale to przecież nie listonosze są
    kluczowi. Przynoszą na pocztę - ktoś to pakuje w woreczek i woreczek
    zanosi potem do komisji. Podaj mi jeden fundamentalny powód dla którego
    przez ten czas kiedy leży na poczcie bez dozoru jego zawartość miałaby
    się nie zmienić - przypomnę - poczta ma nowego prezesa mianowanego przez
    partię rządzącą i wszystkie dane potrzebne do zagłosowania. Jak myślisz
    - dlaczego tak im zależało na korespondencyjnych i przed głosowaniem
    zmieniono prezesa? To było za dużo nawet - nawet gowina krzyż zaczął
    boleć, choć podobno kręgosłupa nie ma. Tylko profesjonalizm sasina nas
    uratował;)

    > Owszem, ale co - chcesz oglosic, ze niewazne, bo nie wygral ten co mial
    > wygrac ?

    A czemu nie - w końcu nie jest tajemnicą, że konstytucyjność tych
    wyborów jest grubą nicią szyta.

    > Czy uwzglednic tylko wybrane protesty ?

    To też.

    > To trzeba zalatwic przy liczeniu :-)

    I tak zostanie załatwione. Duda wygra wyżej niż powinien.

    --
    Shrek