    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PRZYŁAPANO na dopisywaniu X-ów na kartach do głosowania
    Date: Thu, 2 Jul 2020 19:58:05 +0200

    dyskusyjnych:5efe0f7e$0$522$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 02.07.2020 o 15:37, J.F. pisze:

    >Prawdę mówiąc, nie sądzę razy dwa - ani nie jeden, ani nie tysiąc.
    >Sądzę, że w skali kraju kilkunastu(dziesięciu), bo jak na
    >zorganizowaną akcję to słaba skuteczność

    a tego to tak nie wiemy, czy slaba :-)

    >, a żeby coś takiego robić z własnej inicjatywy to trzeba mieć siano
    >w głowie.

    Czemu inicjatywa oddolna moze byc.

    >Sądzę, że w komisjach w zorganizowany sposób nie będą fałszować.

    No widzisz "podzielmy sie na grupy i policzmy glosy w grupach".

> [...]
    > worów ocznych - wyborcy pis bez kolejki. Brzmi na pierwszy rzut oka
    > dobrze - grupy ryzyka, kobietuy w ciąży pierwsze, ale zwłaszcza w
    > dużych miastach kolejki do lokali na kilkanaście(dziesiąt) osób nie
    > są rzadkością - i stoisz sobie 10 w kolejce. Skoro jest kolejka, to
    > znaczy że ludzi jest więcej niż przepustowość. Emerytów jest jakieś
    > 30%. To onacza, że stojąc sobie 10 możesz postać parę godzin, bo
    > cały czas przychodzą nowi i wchodzą bez kolejki a ty czekasz. Niezły
    > pomysł na zniechęcenie wyborców nieprawomyślnego wieku w dużych

    Jest ryzyko. Szczegolnie jak przyjda w porze np wyjscia z kosciola.
    Ale ... u mnie w komisji bylo 1100 wyborcow, podzielone jeszcze na dwa
    stoliki,
    musialoby tych emerytow przyjsc setka, zeby zablokowac mi kolejke na
    godzine.
    A jeszcze komisjant musi pomoc - bedzie starannie szukac, emeryt sie
    jeszcze staranniej podpisze - i bedzie trwalo wydanie karty ponad
    minute ... tylko obawiam sie, ze u mnie polowa emerytow
    nieprawomyslna, a spoleczenstwo moze byc tak wk*, ze poczeka :-)

    >A wszystko wskazuje na to że prezydenta wybierze kilkadziesiąt tysi
    >różnicy.

    Trudno powiedziec. Jakby Trzaskowski zebral wszystkie glosy z
    wyjatkiem Bosaka, to owszem.
    Ale czy zbierze wszystkie po Holowni ?

    Z drugiej strony - Bosak to Kofederacja, a tam narodowcy i korwinowcy.
    Korwinowcom socjalne rozdawnictwo PiS powinno sie niepodobac, ale moze
    to malowani korwinowcy :-P

    Wiec jak glosy Holowni sie podziela, to przewaga Dudy moze byc
    milionowa ...

    >To już może realnie na wynik wpłynąć. Nad częścią głosów ma kontrolę
    >zmilitaryzowana poczta polska.

    Obecnie raczej niewielka, u mnie bylo 10 kopert. ale ten 1% moze byc
    istotnie znaczacy.
    Tylko jak mieliby to zrobic ?
    Zlozenie wniosku nieco utrudnione, kto zlozy ... raczej bedzie chcial
    zaglosowac, koperty mu podmienią ?
    Martwe dusze wyszukaja ?
    No ... w pisowskich gminach moze i byloby to mozliwe ... no i w
    po-wskich tez, tylko w druga strone :-)

    Poza tym do konca nie wiadomo jak tam poczta z listonoszami zyje, jak
    im nie da podwyzek, to roznie moze byc.
    A przeciez musi za pakiety zaplacic :-)

    >Na końcu ważność wyborów ogłasza nowy sąd najwyższy. W tych warunkach
    >bawienie się w skryte skreślanie dodatkowych krzyżyków ma żenująco
    >słabą wydajność.

    Owszem, ale co - chcesz oglosic, ze niewazne, bo nie wygral ten co
    mial wygrac ?
    Czy uwzglednic tylko wybrane protesty ?

    To trzeba zalatwic przy liczeniu :-)

    J.