  • Data: 2006-03-31 09:00:15
    Temat: Re: PESEL a wywody lekarza
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

    > ...na poziomie ok. 97%
    > Nie masz racji. Polecam poczytać trochę nt. działania mechanizmu cyfr
    > kontrolnych. :-)

    Znam mechanizm cyfr kontrolnych, bo w tym pracuję. Jestem w stanie zgodzić
    się z Tobą, że m.in. częściej wystepujący "czeski błąd", zwiększa
    skutecznośc cyfry kontrolnej (może nawet do 97%, czy 97.7, jak, to niektórzy
    przyjmują dla alg. Luhna), ale nie ma co filozofować. Dla błędów
    przypadkowych, a takimi zwykle są błędy podczas wprowadzania skuteczność
    wynosi 90% i kropka.

    Sa oczywiście argumenty za (jak w/w "czeski") i przeciw (np. "0 zamiast 8"
    lub odwrotne wpisanie daty), które wpływają na skuteczność algorytmu, ale to
    juz NTG i nie ma co kontynuowac tego tamatu dalej.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"