  • Data: 2021-04-03 14:49:41
    Temat: Re: Nie siadaj na chodniku
    Od: Zygmunt Yörgensen <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Shrek napisał(a):
    > Ja też byłem zdania, że wygląda to jakoś inaczej, ale mamy
    > rzekomy cytat z zarzutu i stoi tam jak byk "naruszyła ład i porządek
    > publiczny poprzez siedzenie na chodniku, tj. o art. 51 § 1 k.w."
    > Ale ponoć nie ona, ponadto nie o to ją oskarżają o o 51kw przez
    > siedzenie na chodniku.

    No i?
    SN tak orzekł, z czym masz problem? Z kulsonami? Łaj tel mi łaj?

    cyt.
    Jest drugim warunkiem odpowiedzialności za wykroczenie z art. 51 KW. Porządek
    publiczny jest normalnym biegiem życia zbiorowego. Zakłóceniem porządku jest
    zakłócenie tego normalnego biegu, spowodowanie, że ludzie muszą zachowywać się
    inaczej niż normalnie. Sytuacja, w której ludzie zmuszeni są zachowywać się inaczej
    niż normalnie (np. wskutek powstałego zbiegowiska i utrudnienia ruchu), powoduje w
    wielu wypadkach przeżycia stresowe (zniecierpliwienia, gniewu, niepokoju, strachu) i
    odwrotnie - istniejące napięcia psychiczne pociągać mogą za sobą zmiany w trybie
    zachowania się.

    Sąd Najwyższy, w swym wyroku z początku lat 90. wskazuje, że przez wyrażenie
    ,,zakłócenie porządku publicznego" należy rozumieć ,,wywołanie takiego stanu, który w
    danym miejscu, czasie i okolicznościach, zgodnie z przyjętymi zwyczajami i
    obowiązującymi przepisami, uważa się za nienormalny i który odczuwany jest jako
    utrudnienie lub uniemożliwienie powszechnie akceptowanego sposobu zachowania się w
    miejscach dostępnych dla bliżej nie określonej liczby osób". Zakłócenie porządku
    publicznego polega na istotnym i bezpośrednim utrudnieniu (np. osoba, przechodząc
    przez jezdnię, nagle zatrzyma się i usiądzie lub położy się na niej, uniemożliwiając
    przejazd pojazdów). Należy zauważyć, że skutek ten musi dotknąć przynajmniej jednej
    osoby, pokrzywdzonego czynem sprawcy, bez konieczności równoczesnego wskazania, iż
    skutek mógł ponadto dotknąć jeszcze inne osoby.