  • Data: 2006-12-07 22:52:40
    Temat: Re: Nie otrzymałem gwarancji
    Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:6vgm44-lnp.ln1@ziutka.router...
    > Niestety mijasz się z prawdą, pomijając już fakt, że pewnie masz na myśli
    > odpowiedzialność wynikająca z ustawy z dnia 27 lipca a nie wiesz czy
    > opisana sytuacja dotyczy sprzedaży konsumenckie. A jeśli dotyczy, to może
    > co najwyżej na tym etapie złożyć formalną reklamację (lub skorzysztać z
    > ww. 10-dniowej możliwości odstąpienia od umowy) w której będzie się
    > domagał doprowadzenia do stanu zgodności z umową jedynie poprzez naprawę
    > bądź wymianę.

    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
    towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także
    bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
    zaspokojenia

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
    wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne
    niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić
    od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
    uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.