    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    Date: Sat, 09 Feb 2013 09:22:18 +0100
    <kevqi7$ck4$1@news.task.gda.pl> <kevtvf$uj5$2@node1.news.atman.pl>
    <kf0bsk$bi8$5@usenet.news.interia.pl> <kf0l45$nn8$1@node1.news.atman.pl>
    <kf0l8h$1gp$1@news.task.gda.pl> <kf0nj5$q0k$2@node1.news.atman.pl>
    <51143e39$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <kf1ghk$kgu$2@node1.news.atman.pl> <kf21pm$77h$1@news.task.gda.pl>
    <kf27tt$oba$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1302081026380.3796@quad>
    <kf2pjq$did$1@news.task.gda.pl> <kf2sqj$47p$1@node2.news.atman.pl>
    <kf2v09$uk6$1@news.task.gda.pl>
    <511511c0$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1302081818280.2696@quad>
    <511579fe$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2013-02-08 23:14, Robert Tomasik pisze:

    > Wezwania od ITD nigdy nie dostałem i akurat specjalnie o to nie
    > zabiegam. Dawno też nie widziałem (czasem ktoś przyjdzie "po poradę",
    > ale ostatnio kumpel był latem zeszłego roku, więc trochę trudno mi się
    > odnieść do aktualnego brzmienia. Ogólnie ITD powinno w postępowaniu
    > stosować przepisy KPOW, a te odwołują się w wielu kwestiach do KPK.
    > Przepisy KPK w kwesti wezwań odwołują się do przepisów stosowanych przez
    > sąd. Tak więc, jak pisałem, do zwrotu należności za przejazd uprawnia
    > wniosek złożony w trakcie czynności. Tylko czytając Wasze posty nie wiem
> [...]

    Cały kłopot polega na tym, że jak na razie mało kto dostał coś z ITD -
    krótko działają. ITD jeszcze widocznie żadnemu prawnikowi nie nadepnęło
    na odcisk i nie zrobił im w świetle kamer jesieni średniowiecza.
    Ja - nie prawnik - muszę bazować na internetowych poradach stąd moje
    pytania tutaj.

    Ostatnio czytałem, jak straż miejska nękała kogoś wezwaniami na
    przesłuchanie i wlepiała mu kary za niestawienie się na drugim końcu
    Polski. Po 500 zł za każde. Nie chcieli się zgodzić na przesłuchanie
    przez policję w miejscu zamieszkania świadka. Nie wiem, jak ostatecznie
    sprawa się skończyła - być może jeszcze trwa.

    Z kolei moje osobiste przypadki z SM zawsze kończyły się korzystnie dla
    mnie - dostałem kilka zdjęć od tyłu i sprawa nigdy nie trafiła nawet do
    sądu. Sami ją zamykali po moich pisemnych wyjaśnieniach.

    --
    MN