  • Data: 2022-09-15 12:06:35
    Temat: Re: Kradzież odpadów ze śmietnika
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 15 września 2022 o 10:44:42 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Nieprawda. Gmina ma *obowiązek* wywiezienia zawartości pojemników. Nie
    > nabywa przez to prawa własności do nich. Może jednak nabyć takie prawo o
    > ile pracownik gminy tak zdecyduje. I działa to dokładnie tak samo jak w
    > przypadku kogokolwiek kto weźmie śmieć i powie "to moje".

    Niech będzie - bo zaraz by wyszło, że gmina okrada właścicieli nieruchomości z ich
    własności.
    Więc śmieć umieszczony w pojemniku "gminnym" przestaje być własnością, bez grożby
    mandatu za zaśmiecanie - ale mimo to wciąż znajduje się na posesji byłego
    właściciela.
    No i on może sobie nie życzyć, by ktoś na tą posesję właził - i nie ma tu znaczenia,
    że wlazł w celu zabrania "bezpańskiego" śmiecia.
    Na ile wolno mu egzekwować - mu albo wynajętym "ochroniarzom" - to już osobna
    kwestia.

    Pozostaje też kwestia tego, czy coś jest umieszczone w pojemniku "gminnym" czy innym.
    Np. wspólnota może sobie ustawić we własnym śmietniku własny pojemnik np. na puszki,
    plastik czy papier
    albo nawet bio na kompost i zabronić gminnym/miejskim śmieciarzom tego ruszać - bo
    chcą mieć kompost
    na trawnik albo zawieźć puszki na festyn i dostać roślinki.
    A jeszcze w temacie wątku - skoro, o ile dobrze rozumiem, sklepom nie wolno wyrzucać
    przeterminowanej,
    ale dobrej żywności, to nie ma mowy o śmieciu.