  • Data: 2022-09-15 07:51:15
    Temat: Re: Kradzież odpadów ze śmietnika
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.09.2022 o 15:43, Monika Głowacka pisze:
    > Ostatecznie ochroniarz wezwał policję. W zgłoszeniu była mowa o kradzieży.
    Kradzieżą nie jest przywłaszczenie przedmiotu znalezionego lub
    niczyjego. Pytanie jest takie: czy banany w śmietniku (czy pojemniku)
    mają właściciela?
    Ja niedawno zabrałem spod śmietnika fotel biurowy bez jednego kółka. Po
    uzupełnieniu kółka i wyczyszczeniu świetnie się sprawdza w garażu. Czy
    też dopuściłem się kradzieży? Zakładam, że przedmiot ktoś wyrzucił,
    czyli zrezygnował z prawa własności.
    A tak swoją drogą - w Polsce jest ok. 360 mld zł gotówki w obiegu. Przy
    inflacji 15% statystyczny Polak jest okradany na sumę 1500 zł rocznie.
    To nie jest kradzież? Trzeba się zajmować bananem, żeby odwrócić uwagę
    od prawdziwego złodziejstwa?
    Jacek