  • 1. Data: 2024-05-02 17:11:38
    Temat: Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
    Od: Shrek <...@w...pl>

    zatrzymanie i groźba 10 lat. Źle podszedł do tematu - inni potrafią
    spalić trzy osoby na autostradzie i gdyby nie pierdolone pisamki to by
    nawet nie było wiadomo że tam była kolizja dwóch samochodów:P

    https://wiadomosci.wp.pl/totalnie-zaskoczony-wiemy-j
    ak-policja-zlapala-podejrzanego-16-latka-70231700156
    69152a

    Ze względu na wiek, 16-latek trafił do izby zatrzymań w Warszawie przy
    ul. Wiśniowej. Decyzję co do dalszego losu chłopaka będzie podejmował
    sąd rodzinny. Jeśli wyrazi zgodę, zostaną mu postawione zarzuty. Może
    nawet odpowiedzieć za sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w
    wielkich rozmiarach. Grozi za to do 10 lat więzienia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2024-05-03 11:30:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 17:11, Shrek pisze:
> [...]
    > nawet odpowiedzieć za sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w
    > wielkich rozmiarach. Grozi za to do 10 lat więzienia.

    A ja się pytam gdzie był Braun z gaśnicą?

    Robert

  • 3. Data: 2024-05-03 12:03:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A ja się pytam gdzie był Braun z gaśnicą?

    Nigdy nie dogodzisz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-05-06 10:43:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 May 2024 17:11:38 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    > nawet odpowiedzieć za sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w
    > wielkich rozmiarach. Grozi za to do 10 lat więzienia.

    Pogratulowałbyś lepiej policji.
    Namierzyli po zdarzeniu, odszukali, złapali.

    Widać jak policja chce, to potrafi.
    Ciekawe jak to zrobili.

    J.

  • 5. Data: 2024-05-06 20:35:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.05.2024 o 10:43, J.F pisze:

    > Pogratulowałbyś lepiej policji.
    > Namierzyli po zdarzeniu, odszukali, złapali.

    Wspólnie z abwerą:P

    > Widać jak policja chce, to potrafi.

    Przecież zawsze twierdziłem że mogą i umieją tylko im się po prostu ne
    chce i mają to najnormalniej w dupie. A tu nie mogli mieć w w dupie więc
    musieli dupę zacisnąć i do roboty się wziąć to co dziwnego że znaleźli?

    > Ciekawe jak to zrobili.

    Normalnie - tak samo jak policja w 20leciu między wojennym a potem
    milicja. Po prostu nie dało się braci starszych spławić ani potem
    umorzyć bo się nic nie zrobiło, a jak już się zaczęło robić to okazuje
    się że się da. Kolesia od żółtej meganki też znaleźli i to za granicą,
    tylko dlatego że próbowali go początkowo wrobić w winę, a potem jak już
    się nie dało wycofać to szukali jako świadka (co nawet sam Robert
    określił jako bez senu i że napewno szukaja go jako sprawcę). Chcieć to
    móc - problem w tym żeby chciało się chcieć.

    Swoją drogą z tym podpaleniem to pewnie w sądzie upadnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2024-05-07 09:42:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 May 2024 20:35:35 +0200, Shrek wrote:

    > Wspólnie z abwerą:P

    Być może, ale abwera to jakaś lepsza?

    > Przecież zawsze twierdziłem że mogą i umieją tylko im się po prostu ne
    > chce i mają to najnormalniej w dupie. A tu nie mogli mieć w w dupie więc
    > musieli dupę zacisnąć i do roboty się wziąć to co dziwnego że znaleźli?

    Eee tam nie mogli. Komendant by rozpisał 1000h godzin nadliczbowych,
    i mówił, ze cały komisariat szukał.

> [...]
    > milicja. Po prostu nie dało się braci starszych spławić ani potem
    > umorzyć bo się nic nie zrobiło, a jak już się zaczęło robić to okazuje

    Eee tam.
    Ludzie teraz telewizory mają, seriale oglądają, świadków mogło nie
    być.
    Za to kamera jakaś mogła być, nawet kilka, ale na czole nie miał
    peselu napisanego.

    W dobrych układach ... można poszukać telefonów, które się zalogowały
    do pobliskiego BTS w odpowiednim czasie, i zaraz wylogowały.
    Ale to chyba zadanie dla abwery, bo policja to nie wiem czy ma
    uprawnienia :-)

> [...]
    > określił jako bez senu i że napewno szukaja go jako sprawcę). Chcieć to
    > móc - problem w tym żeby chciało się chcieć.

    Żółta meganka ... zapomniałem sprawe ?

    > Swoją drogą z tym podpaleniem to pewnie w sądzie upadnie.

    Jesli jest butelka, z resztkami benzyny, i nagranie z kamery,
    i dobrze trafili, to może nie upaść.
    Albo upadnie za dwa lata, a do tego czasu ... no przecież nie siedzi,
    bo to nie areszt :-)

    J.

  • 7. Data: 2024-05-07 18:08:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2024 o 09:42, J.F pisze:

    > Być może, ale abwera to jakaś lepsza?

    Wypadałoby...

    > Eee tam nie mogli. Komendant by rozpisał 1000h godzin nadliczbowych,
    > i mówił, ze cały komisariat szukał.

    Ale przełożeni nie chcieli żeby szukali a żeby znaleźli - to ruszyli
    dupy i znaleźli.

    > Za to kamera jakaś mogła być, nawet kilka, ale na czole nie miał
    > peselu napisanego.

    Jak się chce to się da.

    > Ale to chyba zadanie dla abwery, bo policja to nie wiem czy ma
    > uprawnienia :-)

    Jakoś się udaje czasem kogoś zlapać, więc widać się da. A ze na ogól się
    nie da... Nie ma widać potrzeby żeby się dało.

    > Żółta meganka ... zapomniałem sprawe ?

    Kraków.

    > Jesli jest butelka, z resztkami benzyny, i nagranie z kamery,
    > i dobrze trafili, to może nie upaść.

    Może nie upadnie - ale mur ciężko koktajlem podpalić bo się nie pali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2024-05-07 18:45:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 May 2024 18:08:41 +0200, Shrek wrote:

    > Wypadałoby...

    Może i tak, ale w namierzeniu jakiegoś przypadkowego szczyla to IMO
    nie pomogą. A dzielnicowy być może zna ...

    > Ale przełożeni nie chcieli żeby szukali a żeby znaleźli - to ruszyli
    > dupy i znaleźli.

    Same chęci to imo nie pomogą, chyba ze wyprodukowali takiego ..

    > Jak się chce to się da.

    > Jakoś się udaje czasem kogoś zlapać, więc widać się da.

    Przypadkiem bardziej?
    No moze niekoniecznie - teraz można np "wrzucic zdjęcie w internet".
    A nóż jakis znajomy rozpozna i doniesie ...

    > A ze na ogól się nie da... Nie ma widać potrzeby żeby się dało.

    Ano, tylko kłopot :-)

    > Kraków.

    Masz na mysli tego pieszego świadka od latającego nad mostem?
    Udało się w go w koncu przesłuchac?

    > Może nie upadnie - ale mur ciężko koktajlem podpalić bo się nie pali.

    Ponoć okno tam było.
    Bo chyba nie jest ocieplona styropianem :-)

    Poza tym nadal pozostawałoby usiłowanie, choc skoro niemożliwe, to
    złagodzenie jest.

    https://tvn24.pl/polska/synagoga-nozykow-w-warszawie
    -proba-podpalenia-policja-zatrzymala-16-latka-st7896
    873
    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-prob
    a-podpalenia-synagogi-zatrzymano-nastolatka-co-powie
    dzial-policji-st7897082

    jeśli ten czarny ślad na scianie, to od benzyny ... było blisko.

    No chyba, ze szyby pancerne/solidne :-)

    Tak czy inaczej - trzeba jakos ustalic personalia osoby z nagrania.
    ABW raczej ma kartoteki wszystkich młodzieńców z Warszawawy,
    okolic, czy z Polski.

    A policja tym razem nie prosiła o pomoc ... maja dobre rozpoznanie
    środowiska, zostawił wyraźny ślad w monitoringach,
    czy użyli innych metod?

    AI na facebooka?
    Rosjanie zdaje się mieli jakąs apkę, ze wystarczyło zrobić zdjęcie i
    wyszukiwała po mediach ...

    J.

  • 9. Data: 2024-05-07 19:02:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2024 o 18:45, J.F pisze:

    > Może i tak, ale w namierzeniu jakiegoś przypadkowego szczyla to IMO
    > nie pomogą.

    No nie pomogą. Bo zwykłego obywatela państwo ma w dupie.

    > Same chęci to imo nie pomogą,

    Pomogą - jak się nie ruszy dupy to się nie znajdzie. Warunek nie
    wystarczający ale konieczny i o to się rozbija większość umorzeń.

    > Przypadkiem bardziej?

    I przypadkiem trafili akurat w sprawie politycznej:P

    > No moze niekoniecznie - teraz można np "wrzucic zdjęcie w internet".
    > A nóż jakis znajomy rozpozna i doniesie ...

    To zwykle pół roku po sprawie i zdjęcie zrobione ziemniakiem.

    > Ano, tylko kłopot :-)

    Dokładnie - lepiej wpierdolić donata:P

    > Masz na mysli tego pieszego świadka od latającego nad mostem?

    Hm...

    > Udało się w go w koncu przesłuchac?

    Nie - bo od początku nie było specjalnie sensu go słuchać jako świadka -
    przecież i bez tego widać. Natomiast jak nawet Robert przyznał szukali
    go jako winnego. Ale się wpierdoliły pieprzone pismaki i sprawa się
    rypła - nie dało się go ubrać, bo przecież wszyscy widzieli co się
    stało. Gdyby ne te pismaki...

    > Ponoć okno tam było.
    > Bo chyba nie jest ocieplona styropianem :-)

    Nie jest.

> [...]
    dzial-policji-st7897082

    > jeśli ten czarny ślad na scianie, to od benzyny ... było blisko.

    Powie że celował w mur nie okno i co dalej - podobno wątpliwości się
    rozstrzyga na korzyść oskarżonego. "panie sędzio - zrobiem to dla
    rozgłosu, żeby nagłośnić sprzeciw wobec postępowania narodu żydowskiego
    w strefie Gazy - celowałem w mur, w mur trafiłem - nie było możliwości
    żeby powstał z tego pożar znacznych rozmiarów i nie godziłem się na taki
    rozwój sytuacji". I co dalej? Jak mu udowodnisz że chciał podpalić albo
    się chociaż na to godził jak wiadomo że mur z cegły się po prostu nie
    pali? Pewienie powołają biegłego, że mur się pali:P

    > Tak czy inaczej - trzeba jakos ustalic personalia osoby z nagrania.
    > ABW raczej ma kartoteki wszystkich młodzieńców z Warszawawy,
    > okolic, czy z Polski.

    Policja też ma - i nie tylko młodzieńców, ale jak nie karany to nic w
    niej ciekawego pewnie nie będzie.

    > A policja tym razem nie prosiła o pomoc ... maja dobre rozpoznanie
    > środowiska, zostawił wyraźny ślad w monitoringach,
    > czy użyli innych metod?

    IMHO od kamery do kamery, sprawdzili BTSy jak był na tyle głupi że z
    komorką polazł. Jak już wiedzieli gdzie mniej więcej ślad się urwał to
    zapytali dzielnicowego, a ten go znał z widzenia i pewnie nie tylko.

    > AI na facebooka?
    > Rosjanie zdaje się mieli jakąs apkę, ze wystarczyło zrobić zdjęcie i
    > wyszukiwała po mediach ...

    Też możliwe. Podstawa to to że mieli rozkaz znależć to szukali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2024-05-07 19:43:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 May 2024 19:02:54 +0200, Shrek wrote:

    > No nie pomogą. Bo zwykłego obywatela państwo ma w dupie.

    Nie, nie mają możliwości.

    Myslisz, ze ABW ma zdjęcia wszystkich nastolatków?
    Z legitymacji szkolnych?

    > Pomogą - jak się nie ruszy dupy to się nie znajdzie. Warunek nie
    > wystarczający ale konieczny i o to się rozbija większość umorzeń.

    No i co proponujesz - chodzic po Warszawie i rozglądać się?
    Zatrzymywać wszystkich rowerzystów i sprawdzać czy nie ten?
    Czy pokazywać ludziom zdjęcie i pytać, czy nie znają?

    > I przypadkiem trafili akurat w sprawie politycznej:P

    No cóż, odpadło "a co my tam będziemy pomagać, niech sobie idzie do
    sądu cywilnego".

    Ale jednak jakies szczęscie musieli miec - np na butelce zostały
    odciski palców, a młodzieniec paszport wczesniej wyrobił :-)

    > To zwykle pół roku po sprawie i zdjęcie zrobione ziemniakiem.

    No to teraz mogłoby być pół dnia. Ale nie było.

    A zdjęcie ... jakie sobie rabin kamery kupił, taka jakość będzie.
    Albo ktoś inny w okolicy.

    > Dokładnie - lepiej wpierdolić donata:P

    > Hm...

    > Nie - bo od początku nie było specjalnie sensu go słuchać jako świadka -
    > przecież i bez tego widać.

    No ale czekali na to przesluchanie ze 3 miesiące.
    Ostatnie informacje google znajduje ze stycznia 2024 - ciągle czekają.

    > Natomiast jak nawet Robert przyznał szukali go jako winnego.

    Robert pewnie nie wie, jak go szukali, i raczej by nie przyznał.
    Ale może chcieli wrobic ... tylko dlaczego, to raczej nie jest jakas
    bardzo wpływowa rodzina :-)

    W dodatku wniosek o pomoc prawną poszedł chyba jednak jako świadka ...
    no ale zarzuty zawsze można zmienić :-)

    > Ale się wpierdoliły pieprzone pismaki i sprawa się
    > rypła - nie dało się go ubrać, bo przecież wszyscy widzieli co się
    > stało. Gdyby ne te pismaki...

    Moze i tak, ale co byś chciał ugrać - odszkodowanie?

> [...]
    dzial-policji-st7897082

    > Powie że celował w mur nie okno i co dalej - podobno wątpliwości się

    Ale ponieważ okno było blisko, to mógł nie trafic w mur, i zarzut
    "sprowadzenie ryzyka" jest zasadny.

    > "panie sędzio - zrobiem to dla
    > rozgłosu, żeby nagłośnić sprzeciw wobec postępowania narodu żydowskiego
    > w strefie Gazy -

    I jak będzie miał dobrego adwokata, to może się tak skończyć :-)

    > celowałem w mur, w mur trafiłem - nie było możliwości
    > żeby powstał z tego pożar znacznych rozmiarów i nie godziłem się na taki
    > rozwój sytuacji". I co dalej?

    Ale okno blisko, a mur wąski ...

    > Policja też ma

    Miałem napisać "nie ma".

    >- i nie tylko młodzieńców, ale jak nie karany to nic w niej ciekawego pewnie nie
    będzie.

    No własnie - jak nie karany, a młody przecież, to nie będzie w
    kartotece.

    > IMHO od kamery do kamery,

    Jest taka możliwość. Ale czy kamery są tam wystarczająco blisko
    siebie?

    > sprawdzili BTSy jak był na tyle głupi że z komorką polazł.

    Z BTS chyba troche gorzej, bo ... co kilometr?
    A ludzi w okolicy dużo, i BTS też trochę.
    Jakby udało się po po kamerach ustalić choc częśc trasy, to jakby
    łatwiej odszukać.

    No ale tu Robert się musi wypowiedziec, czy policja może operatora
    poprosic o wykaz nr które się w zadanym okresie do BTS logowały.

    No chyba, ze nie musi prosić, bo ma tajemniczy terminal.

    Albo ABW ma lepszy terminal.

    > Jak już wiedzieli gdzie mniej więcej ślad się urwał to
    > zapytali dzielnicowego, a ten go znał z widzenia i pewnie nie tylko.

    Jest taka możliwość, choc jak dzielnicowy ma znac tysiace młodzieży z
    jednego osiedla.

    > Też możliwe. Podstawa to to że mieli rozkaz znależć to szukali.

    Rozkaz rozkazem, ale jeszcze możliwości trzeba mieć.
    A te wcale nie są takie oczywiste czy pewne.

    Niby można sie spytać wszystkich dzielnicowych w Warszawie, albo
    lepiej odwiedzic wszystkie szkoły i nauczycielom zdjęcia pokazac ...
    tylko zdjęcie nie może być z kartofla :-P

    A jak przyjezdny?

    J.