  • Data: 2009-10-31 10:06:20
    Temat: Re: Kolizja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Oct 2009, cyklista wrote:

    > Może i absurdalne ale obowiązujące i zgodnie z prawem masz się do niego
    > stosować.

    Nie ma takiego *nakazu*, jak sugerujesz zapisem że "masz się
    stosować", jest (tylko) takie *prawo*.
    Różnica jest istotna - zapis "podatnik stosuje" oznacza ze podatnik
    MUSI tak policzyć podatek, zapis "podatnik może" oznacza że podatnik
    może (ma prawo) i nic więcej, w tym przypadku jest tak samo.

    Nadto ten przepis jest:
    - bardzo ogólny (na samym początku PoRD), więc wszystkie dalej wymienione
    przepisy szczegółowe o tym samym "stopniu wagi" go uchylają
    - obwarowany *bardzo* restrykcyjnym założeniem - skoro *podejrzewasz*,
    że ktoś jedzie za szybko, *musisz* zaprzestać zakładać że jedzie
    z dopuszczalną szybkością.

    pzdr, Gotfryd