  • Data: 2010-01-28 13:00:42
    Temat: Re: Kananary
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> napisał
    >łapią mnie - oczywiście rozumiem że to moja wina, grzecznie podaję swoje
    >prawdziwe dane osobowe i informuję że >zapłace mandat

    Przykro mi, ale Ustawa Prawo Przewozowe przewiduje dwa rozwiązania:
    1) pokazujesz dokumenty
    2) kontroler zwraca się do Policji o ustalenie tożsamości (nie ma obowiązku
    Ci wierzyć na słowo)

    >Moje proste pytanie brzmi - czy mam prawo dać mu w ryja i wysiąść? Jeszcze
    >raz zaznaczam - czysto akademicko i hipotetycznie?

    Zakładając, że on popełnia przestępstwo tak.
    Zakładając, że jego czyn w danym kontekście jest znikomo szkodliwy -NIE.
    I na 90% przypadków to Ty dostaniesz po tyłku z punktu widzenia prawa. Prawo
    przewiduje, że kontroler może żądać dokumentów lub Policji.
    Próby wymuszania innych rozwiązań przez pasażera dawaniem w ryja raczej nie
    spotka się z aprobatą organów ścigania.