eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA › Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!feeder.usenetex
    press.com!tr1.eu1.usenetexpress.com!news.uzoreto.com!news-out.netnews.com!news.
    alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.
    ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 12 Jun 2022 09:11:43 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.10.0
    Subject: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w
    USA
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <a...@w...eu>
    <vq87vsqgqa0q$.12e6qnuhuv3jj$.dlg@40tude.net>
    <a...@w...eu> <f...@4...net>
    <62a042af$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <RBXnK.127253$D41.67553@fx07.ams1>
    <62a04eb9$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <4hboK.43533$c21.41531@fx13.ams1>
    <62a17aa4$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <WyepK.734392$e21.241745@fx10.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    In-Reply-To: <WyepK.734392$e21.241745@fx10.ams1>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 47
    Message-ID: <62a591ae$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1655017902 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 479 83.142.196.21:57414
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3737
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:826209
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.06.2022 o 07:10, Marcin Debowski pisze:

    >> No raczej napewno - drogo ciężko... Zresztą problemem zazwyczaj nie jest
    >> to, że powierzchnie sterowe przestają działać a działają nie tak jak by
    >> się pilot spodziewał. Wydaje mi się, że w większości przypadków da się
    >> przełączyć samolot w tryb direct, gdzie drążek do siebie oznacza
    >> wychlenie steru wysokości w górę itd bez udziału "komputera
    >> przeliczającego optymalne wychylenia wszystkiego".
    >
    > A wiesz może dlaczego to wszystko, nawet chyba przy fly-by-wire, jest
    > urządzone tak, ze piloci się muszą siłować?

    Jak to siłować? Jakiś opór drążek powinien stawiać choćby dla precyzji,
    a nie że muśniesz i poleci na drugą stronę. No i są stickshakery, żeby
    dać polotowi do zrozumienia, że "teraz to naprawdę dopierdolił":)


    > Nie mówię, że w sytuacji z
    > AP, ale wygląda, że przy normalnej obsłudze to nie jest do końca jak
    > jazda ze wspomaganiem. Rozumie, że to nie powinno być tak, że potknie
    > się, wpadnie na ster i nagle ma 100% jakiegoś tam wychylenia, ale
    > odnoszę wrażenie, że wszystko jakby wymaga użycia siły.

    Nie wiem, nie pilotowałem liniowca. Może skoro i tak są stickshakery to
    znaczy że i tak w drążkach muszą być jakieś serwa. A skoro są to można
    zmieniać opór drążka w zależności od wyliczonej siły areodynamicznej na
    powierzchni sterowej dla "lepszego czucia" samolotu.

    > No tak jak w sumie z maxami. Dupło dwa wypadki, w krótkim czasie po
    > sobie, to jest szczęście w nieszczęściu. Jakby to było kilka lat to nie
    > wiem, czy by nie olali. Z drugiej strony wydaje się, że to tak działa,
    > że po jednym wypadku bywa, ze się cześto nic nie robi.

    To dalej nie jest tan problem o którym pisze. W maxie spieprzyli maxa i
    rozbił się max. Ostatnio przestały nagle działać u nas LCSy (lokalne
    centra sterowania) na kolei. Po czym okazało się, że nie tylko u nas ale
    w kilku krajach, w tym tak egzotycznych jak pakistan. Mechanicznie
    systemy były ograniczone, a te elektroniczne mają zasięg globalny i mają
    potencjalnie znacznie poważniejsze możliwości niż rozbicie jednego samolotu.



    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1