-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!npe
er.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com
!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neo
strada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neos
trada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 8 Jun 2022 09:24:41 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.10.0
Subject: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w
USA
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.soc.prawo
References: <a...@w...eu>
<vq87vsqgqa0q$.12e6qnuhuv3jj$.dlg@40tude.net>
<a...@w...eu> <f...@4...net>
<62a042af$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<RBXnK.127253$D41.67553@fx07.ams1>
From: Shrek <...@w...pl>
In-Reply-To: <RBXnK.127253$D41.67553@fx07.ams1>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 57
Message-ID: <62a04eb9$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1654673081 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 457 83.142.196.21:12255
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4344
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:826108
[ ukryj nagłówki ]W dniu 08.06.2022 o 08:47, Marcin Debowski pisze:
> Dodajmy, że Ruskie mają też duży talent w reklamowaniu tego całego
> "superdżeta". W trakcie oblotu przedsprzedażowego po Azji Pd-Wsch w
> Indonezji, na drugim pokazie kapitan zachwalał nowocześniejszy niż u
> konkurencji system EGPS (Enhanced Ground Proximity Warning System) po
> czym, i tu są dwie wersje, albo go wyłączył, albo zignorował ostrzeżenia
> i kilkadziesiąt sekund później rozp..li się o górę.
Bez analoga w mirie:P Nawet nie wiedziałem.
Chociaż airbusem 320 w 88 też na pokazach "wylądowali" w lesie za pasem,
ale tam problem był chyba odwrotny - pilot chciał do góry, ale samolot
był innego zdania.
Ogólnie wyszła z tego dyskusja nad słusznością fly by wire i wygląda na
to, że słusznie podnoszono, że samoloty mają za dużą "autonomię", bo
również 320 roziła się na okęciu, gdy (pomijając błędy pilotów) samolot
"stwierdził" że nie jeszcze nie wylądował i pilot chyba ocipiał, żeby
hamować - i tak prawie do końca pasa.
Potem benki maksy, gdzie samoloty lepiej wiedziały, że trzeba w dół. Z
drugiej strony fly by wire zapewne wyprostowało wiele błędów pilotów,
więc ogólnie jest pewnie zdecydowanie na plus. Wydaje mi się, że dobrą i
chyba obraną przez producentów drogą jest po prostu możliwość wyłączeni
przez pilota wspomagaczy/ograniczników. Tyle że w krytycznych fazach
lotu jest deficyt czasu i zanim ogarnie dlaczego samolot robi co innego
niż on chce to często jest już po sprawie. Albo wręcz producent "ukrywa"
możliwość wyłączenie przed pilotem.
Problem "filozoficzny" - elektronika znacznie lepiej i szybciej reaguje
w sytuacjach "normalnych" ale jak coś nietypowego się dzieje, to jednak
człowiek na ogół niezastąpiony. Tylko problem w tym jak wypośrodkować
"autortytet" maszyny i pilota.
Problem się będzie pogłębiał, bo w coraz większej ilości dziedzin
komputery zyskują "autonomię" - od przemysłu, przez lotnictwo, teraz
automotive, naturalne wydaje się że to samo stanie się (powoli już się
dzieje) kolej/tramwaje/metro które w zasadzie powinno być szybciej
zautonomizowane niż automotive, powoli zdajemy sobie sprawę, że w w
sporej części medycyny dr google stawia trafniejsze diagnozy niż
lekarze, w ekonomi też kupę transakcji robią automaty. Świat robi się
bardzo cyfrowy. Z jednej strony wcześniej mechanika też się psuła i
dziwne rzeczy potrafiła zrobić a wychodzi na to, że jednak te softy mają
w większości dość dobrze zrobione opcje fail safe więc może nie ma się
czego nadmiernie obawiać. Z drugiej - systemy mechaniczne były
ograniczone obszarowo, a jak wszystko połączone cyfrowo, to obszar
awarii obecnie może być globalny i mogą przestać działać poprawnie
rzeczy, których byśmy w ogóle nie podejrzewali, że mogą mieć coś
wspólnego z pierwotnym zakłóceniem.
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
Następne wpisy z tego wątku
- 08.06.22 09:28 Shrek
- 08.06.22 11:37 Robert Tomasik
- 08.06.22 12:03 Olin
- 08.06.22 12:21 Marcin Debowski
- 08.06.22 13:33 Marcin Debowski
- 08.06.22 13:38 Shrek
- 09.06.22 02:37 Marcin Debowski
- 09.06.22 02:39 Marcin Debowski
- 09.06.22 06:45 Shrek
- 09.06.22 06:44 Shrek
- 12.06.22 07:10 Marcin Debowski
- 12.06.22 09:11 Shrek
- 12.06.22 13:13 Marcin Debowski
- 12.06.22 15:08 Shrek
- 13.06.22 02:11 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
- 'Studenci do nauki!'
- Trzecia płeć 2
- trzecia plec
- Obajtek bez majtek
- Ja pierdolę...
- Polskie sądownictwo w praktyce
- Przestepcy chca uciec do Brukseli.
- Czy prawo okresli granice chamstwa Jońskiego?
- dwie nastolatki w radiowozie
- Jak kancelarie zarabiają na zadłużonych Polakach
- Co to za sztuczka kulsonariacka w bandyckim państwie?
- Postępująca likwidacja TVP w likwidacji Sienkiewicza? [Uzasadnienie oddalenia pozwu "TVP w likwidacji"]
- Wrocław
- Prokurator Wrzosek jest już w porządku [Bodnatura po-praworządności]
Najnowsze wątki
- 2024-05-02 Sprowadzenie pożaru zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarch
- 2024-05-02 'Studenci do nauki!'
- 2024-05-01 Trzecia płeć 2
- 2024-04-30 trzecia plec
- 2024-04-30 Obajtek bez majtek
- 2024-04-27 Ja pierdolę...
- 2024-04-25 Polskie sądownictwo w praktyce
- 2024-04-25 Przestepcy chca uciec do Brukseli.
- 2024-04-23 Czy prawo okresli granice chamstwa Jońskiego?
- 2024-04-22 dwie nastolatki w radiowozie
- 2024-04-21 Jak kancelarie zarabiają na zadłużonych Polakach
- 2024-04-21 Co to za sztuczka kulsonariacka w bandyckim państwie?
- 2024-04-20 Postępująca likwidacja TVP w likwidacji Sienkiewicza? [Uzasadnienie oddalenia pozwu "TVP w likwidacji"]
- 2024-04-20 Wrocław
- 2024-04-18 Prokurator Wrzosek jest już w porządku [Bodnatura po-praworządności]