eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA › Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!npe
    er.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com
    !peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neo
    strada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 8 Jun 2022 09:24:41 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.10.0
    Subject: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w
    USA
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <a...@w...eu>
    <vq87vsqgqa0q$.12e6qnuhuv3jj$.dlg@40tude.net>
    <a...@w...eu> <f...@4...net>
    <62a042af$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <RBXnK.127253$D41.67553@fx07.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    In-Reply-To: <RBXnK.127253$D41.67553@fx07.ams1>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 57
    Message-ID: <62a04eb9$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1654673081 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 457 83.142.196.21:12255
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4344
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:826108
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 08.06.2022 o 08:47, Marcin Debowski pisze:

    > Dodajmy, że Ruskie mają też duży talent w reklamowaniu tego całego
    > "superdżeta". W trakcie oblotu przedsprzedażowego po Azji Pd-Wsch w
    > Indonezji, na drugim pokazie kapitan zachwalał nowocześniejszy niż u
    > konkurencji system EGPS (Enhanced Ground Proximity Warning System) po
    > czym, i tu są dwie wersje, albo go wyłączył, albo zignorował ostrzeżenia
    > i kilkadziesiąt sekund później rozp..li się o górę.

    Bez analoga w mirie:P Nawet nie wiedziałem.

    Chociaż airbusem 320 w 88 też na pokazach "wylądowali" w lesie za pasem,
    ale tam problem był chyba odwrotny - pilot chciał do góry, ale samolot
    był innego zdania.

    Ogólnie wyszła z tego dyskusja nad słusznością fly by wire i wygląda na
    to, że słusznie podnoszono, że samoloty mają za dużą "autonomię", bo
    również 320 roziła się na okęciu, gdy (pomijając błędy pilotów) samolot
    "stwierdził" że nie jeszcze nie wylądował i pilot chyba ocipiał, żeby
    hamować - i tak prawie do końca pasa.

    Potem benki maksy, gdzie samoloty lepiej wiedziały, że trzeba w dół. Z
    drugiej strony fly by wire zapewne wyprostowało wiele błędów pilotów,
    więc ogólnie jest pewnie zdecydowanie na plus. Wydaje mi się, że dobrą i
    chyba obraną przez producentów drogą jest po prostu możliwość wyłączeni
    przez pilota wspomagaczy/ograniczników. Tyle że w krytycznych fazach
    lotu jest deficyt czasu i zanim ogarnie dlaczego samolot robi co innego
    niż on chce to często jest już po sprawie. Albo wręcz producent "ukrywa"
    możliwość wyłączenie przed pilotem.

    Problem "filozoficzny" - elektronika znacznie lepiej i szybciej reaguje
    w sytuacjach "normalnych" ale jak coś nietypowego się dzieje, to jednak
    człowiek na ogół niezastąpiony. Tylko problem w tym jak wypośrodkować
    "autortytet" maszyny i pilota.

    Problem się będzie pogłębiał, bo w coraz większej ilości dziedzin
    komputery zyskują "autonomię" - od przemysłu, przez lotnictwo, teraz
    automotive, naturalne wydaje się że to samo stanie się (powoli już się
    dzieje) kolej/tramwaje/metro które w zasadzie powinno być szybciej
    zautonomizowane niż automotive, powoli zdajemy sobie sprawę, że w w
    sporej części medycyny dr google stawia trafniejsze diagnozy niż
    lekarze, w ekonomi też kupę transakcji robią automaty. Świat robi się
    bardzo cyfrowy. Z jednej strony wcześniej mechanika też się psuła i
    dziwne rzeczy potrafiła zrobić a wychodzi na to, że jednak te softy mają
    w większości dość dobrze zrobione opcje fail safe więc może nie ma się
    czego nadmiernie obawiać. Z drugiej - systemy mechaniczne były
    ograniczone obszarowo, a jak wszystko połączone cyfrowo, to obszar
    awarii obecnie może być globalny i mogą przestać działać poprawnie
    rzeczy, których byśmy w ogóle nie podejrzewali, że mogą mieć coś
    wspólnego z pierwotnym zakłóceniem.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1