eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA › Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
  • Data: 2022-06-08 08:47:29
    Temat: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo niewiele zabezpieczeń nie da się złamać, a nawet lotnicze
    > oprogramowanie ma/miewa błędy.

    No ma - choćby maxy - choć tam błąd był bardziej na etapie architektury
    niż samego softu. Soft robił to co miał - dostawał gówno z jednego
    czujnika z trzech (bo dwoch pozostałych nie podłączono do modułu) to
    kierował samolot w dół:(

    > I teraz niech coś dupnie nie na ziemi a
    > jednak w czasie lotu. Nie wiem też, czy będąc producentem ryzykowałbym
    > taką możliwość - vide zakusy rozmaitych rządów i stron aby wszędzie mieć
    > backdoory.

    Ogólnie to dość przerażające jak wiele da się zepsuć softwarowo. Choćby
    ESP może po prostu spowodować że samochód z nieznanych przyczyn zjedzie
    na czołówkę. I to nie tylko chodzi o sam software, ale o to jak reaguje
    na uszkodzenia hardwarowe, których wszystkich nie przewidzisz - nawet
    jak w sumie są do przewidzenia proste - jak choćby sprawa lotu astany,
    którą niedawno omawailiśmy przy okazji szczepień:P

    > Zasadniczo nie ma przeciwskazań, aby wiele nowoczesnych maszyn dało się
    > kontrolowac zdalnie, nie? Jest już trochę maszyn fly-by-wire.

    Większość już chyba.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!