eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA › Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w
    USA
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 7 Jun 2022 12:20:11 +0200

    On Tue, 07 Jun 2022 12:01:28 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
> [...]
    -rosja/aktualnosci/news-roman-abramowicz-zlamal-sank
    cje-usa-nakazaly-zajecie-jego-sa,nId,6075630

    > W praktyce jest to ograniczeniem dokąd te samoloty mogą polecieć bez
    > ryzyka co najmniej długiego uziemienia.
    >
    > Czy sądy w Rosji będą musiały się bardzo wysilać by uznać odpowiednie
    > fragmenty licencji za "nie egzekwowalne" w Rosji? IMHO niespecjalnie,

    "swoja powinnosc znają" i nawet nie bedą Abramowicza powiadamiac,
    ze jest wniosek :-)

    > tyle że oparcie się precedensach międzynarodowych będzie wyglądać
    > *znacznie* lepiej.

    A po co - nie lepiej podkreslic, ze tu jest Rosja, i amerykanskie
    przepisy nie maja nic do gadania?

    A poza tym naprawde nie maja ... choc COCOM dzialal dosc szeroko.

    > Zaś gdyby USA chciały to naprawdę ostro przepychać w
    > Rosji to eskalacje (prawną) do poziomu że Rosja przez 20-30 lat nie kupi
    > samolotów z USA mogą osiągnąć z palcem w dupie.

    To juz osiagnely.

    Tylko kwestia, czy Rosje stac na niekupowanie.
    Jak widac - do niedawna kupowaly.

    Widac krajowy przemysl niekoniecznie potrafi zrobic dobry samolot.
    Wchodzi jeszcze kwestia sprawnosci silnikow, halasu,
    no i wyposazenia elektronicznego, jak im embargo na wszystko
    wprowadzą.

    > Widzę świetlaną przyszłość przed samolotami z ChRL ;-)

    Rosja przeciez samoloty robi.
    Za to chinska elektronika moze miec znaczenie.

    No i tu kolejny etap prawny - co, jesli Chinczycy projektuja procesory
    przy pomocy amerykanskich programow, a w licencji programu jest
    obowiazek przestrzegania amerykanskich ograniczen eksportowych ...

    Historie ZTE pamietasz?
    Huawei ma wlasne procesory, ale robione na Taiwanie ...

    J.