eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA › Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w
    USA
    Date: Tue, 07 Jun 2022 12:01:28 +0200 (CEST)

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    -rosja/aktualnosci/news-roman-abramowicz-zlamal-sank
    cje-usa-nakazaly-zajecie-jego-sa,nId,6075630
    > Profesjonalne moze byc bardzo proste - nie wiem kto mial/kupil te
    > samoloty, ale pewnie jakies przedsiebiorstwo i to nie rosyjskie.
    > By obwarowane roznymi obostrzeniami, albo obostrzenia sie pojawily po
    > 24 lutego - tak czy inaczej obowiazują.
    >
    > Tylko jak oni chcą je odzyskac ... nakaz wydadzą, a potem powiedzą,
    > ze Rosja nie jest praworządnym krajem, bo nie chce amerykanskiego
    > nakazu zrealizowac ? :-)

    W praktyce jest to ograniczeniem dokąd te samoloty mogą polecieć bez
    ryzyka co najmniej długiego uziemienia.

    Czy sądy w Rosji będą musiały się bardzo wysilać by uznać odpowiednie
    fragmenty licencji za "nie egzekwowalne" w Rosji? IMHO niespecjalnie,
    tyle że oparcie się precedensach międzynarodowych będzie wyglądać
    *znacznie* lepiej. Zaś gdyby USA chciały to naprawdę ostro przepychać w
    Rosji to eskalacje (prawną) do poziomu że Rosja przez 20-30 lat nie kupi
    samolotów z USA mogą osiągnąć z palcem w dupie.

    Widzę świetlaną przyszłość przed samolotami z ChRL ;-)

    --
    A. Filip