    From: Pyrtek <u...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda próbna przed sprzedażą
    Date: Thu, 13 May 2010 07:09:11 +0200

    SebSas pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Piszę do Was z nadzieją, że wyjaśnicie moje wątpliwości.
    > Nadszedł czas aby sprzedać samochód. Dałem ogłoszenia w lokalnej prasie.
    >
    > Zakładam, że użyczę auto potencjalnemu nabywcy celem dokonania tzw."jazdy
    > próbnej". I tutaj rodzi się pytanie, właściwie kilka.
    >
    > 1) Kto odpowiada za ewentualną kolizję?
    >
    > - Boję się, że trafi się ktoś, kto będzie chciał sprawdzić dynamikę auta zbyt
    > dosłownie ;-) Dajmy na to, że będzie sprawcą kolizji z innym uczestnikiem ruchu
    > - czy wówczas obciążone zostaje moje OC? Wiadomo, strata zniżek jest bardzo
> [...]

    Oczywiście Ty!
    To niczym nie różni się od sytuacji, gdy np. użyczasz koledze auto.

    Mnie się wydaje, że zwyczajowo przy sprzedaży auta jazdę próbną
    przeprowadza dotychczasowy właściciel wg wytycznych kupującego jadącego
    w charakterze pasażera. Co więcej - tenże powinien wyraźnie zrzec się
    roszczeń w przypadku np. urwanej w wypadku nogi.

    Ciekawsze jest: co się dzieje, jeśli nabywca spowoduje szkodę tuż po
    podpisaniu umowy, ale zanim Ty cokolwiek z tą umową zrobisz. Też nie wiem.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek