  • Data: 2010-07-21 19:44:02
    Temat: Re: Jak uniknąć oszustwa przy sprzedaży nieruchomości ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Alek wrote:

    > Notariusz tylko potwierdza, że dane osoby zawarły daną umowę.
    > Jego podpis nie kreuje rzeczywistości.

    Jednak tak.
    Bez jego podpisu umowa sobie istnieje ale nie jest umową zawartą
    notarialnie, co w niektórzych przypadkach czyni ją nieważną.

    > Co znaczy "w każdej chwili"? Jeśli przygotował umowę, ustalił
    > tożsamość stron i był świadkiem złożenia podpisów to na jakiej
    > zasadzie miałby odmówic postawienia kropki nad i?

    fakt, że umowa wg wyczucia notariusza nie zostala zawarta dobrowolnie,
    strona nie zdaje sobie sprawy z tego co podpisuje itp itd.
    Spróbuj przyprowadzic starowinkę do notariusza i kupic jej mieszkanie.
    Dobry notariusz długo sie bedzie upewnial czy wie co robi.
    W ostatecznosci odmowi sporzadzenia lub podpisania aktu.

    > Umowa i tak jest zawarta, mylę się?

    ale nie notarialnie, co moze czynic ja niewazna.