  • Data: 2021-01-15 07:15:13
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.01.2021 o 06:58, cef pisze:

    > Zakładam, że głupi nie jest, więc wie..
    > Może jakieś - ojej - nie zauważyliśmy, przepraszamy - już pracujemy nad
    > poprawieniem tego a na razie wycofujemy itd itp.
    > Rząd wie, że gra w ch... i mowi walcie się.

    Oczywiście - rząd leci w chuja bo nie po to zdeformował sądownictwo,
    żeby teraz przegrywać. Zresztą nawet "normalnie" się opłaca:

    Mój przykład - zwolniono setki ludzi z powodów politycznych ustawą
    szczególną pod pozorem "wygaszenia stosunku pracy przy zniesieniu
    podmiotu". Do sądu poszło może z 10 procent, w 1 instancji w zasadzie
    wszyscy przegrywali, w drugiej ci co złożyli apelację wygrywają, "rząd"
    idzie ze sprawami do kasacji. Wszyscy wiedzą, że chuja lecą, ale
    przekalkulowali sobie że się "opłaca". p.o.remier też sobie
    przekalkulował czy coś mu realnie az lecenie w chuja z obywatelami
    grozi, zamówił opinię prawną że ok i będzie w chuja leciał i mówił, że
    nie jego ręka. Robili to wcześniej (za pierwszym razem to chyba jeszcze
    aws), robili potem i będą robić dalej - po to próbują kasacji od
    prawomocnych wyroków. Widać się opłaca - cel osiągnięty, za odszkodownia
    płaci podatnik więc jest to poświęcenie na które są gotowi;)

    > To nawet nie jest już kamieni kupa.

    > A formalnie to kto ma obowiązek reagować
    > na takie łamanie prawa i jakie będą konsekwencje?

    Formalnie to każdy kto próbuje to "prawo" stosować. A co do konsekwencji
    to będą żadne. Oczywiście poza zniszczeniem systemu prawnego,
    sądownictwa i jakiegokolwie zaufania obywatela do państwa czy jego
    organów (ale tu wcześniej zapadł wyrok TK, że nie może być mowy o
    naruszenia zaufania obywatela do pańtwa, gdyż obywatel przecież nie ma
    żadnych podstawa do takiego zaufania, to gdzie naruszenie). No może za
    dwadzieścia lat kulsonom obniży emki - choć wątpię.

    --
    Shrek