  • Data: 2005-10-23 11:27:03
    Temat: Re: Groźby przez SMS
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "zejebie Cie"
    > "dostaniesz w pierdol"
    > "wyruchaja CIe"
    > "Zabije Cie"
    > A nie "pamietaj o mnie" jak cos sie stanie

    *cut*

    Wtrace sie, bo trzeba cos wyjasnic. Mylisz sie... niestety.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=20808

    Przeczytajcie sobie wszystkie definicje slowa "jak". Nigdzie nie ma mowy o
    tym, zeby moglo ono wyrazac przypuszczenie, watpliwosc, czy cokolwiek w tym
    stylu. Tak wiec, jako lacznik zdania w tekscie "pamietaj o mnie, jak cos ci
    sie stanie" nie ma to zadnej innej funkcji. W tej sytuacji calosc mozna
    potraktowac, jako grozbe, ktora ma na celu zastraszenie, w ktorym sprawca
    bezposrednio wskazuje na swoja osobe, jako potencjalna przyczyne skutku,
    ktorym mialoby byc dosc omownie potraktowane zrobienie z podmiotu grozby...
    jakby to ujac... obiektu seksualnego. Z racji, ze doskonale jest znane tego
    typu zachowanie w wiezieniach - mozna wnioskowac, ze nie jest to grozba
    nierealna.

    Mysle, ze z jezykowego punktu widzenia to zdanie, to dostateczne przeslanki,
    aby prokurator mogl cos z tym zrobic.

    Pozdrawiam,

    Tiger