  • Data: 2005-07-27 21:12:28
    Temat: Re: Fotoradary nielegalne
    Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > hm, ktoś wyżej słusznie zauważył o wpływie kąta pomiaru w stosunku do trasy
    > pojazdu na błąd (rzeczywiści, przyczynia się on do zaniżenia obliczeń
    > prędkości),
    > już odchylenie o 20 stopni jest przyczyną prawie 10% błędy (oczywiści w
    > dół), ale podejrzewam, że jeśli taki radar jest umieszczony na wysokości
    > (gdzie ten kąt jest znaczący) taki radar musi zostać skalibrowany tak, alby
    > aby wskazywał prawidłowo (czyli dokładnie dodać błąd do wyniku), następnie
    > jeśli tak skalibrowany radar zostanie użyty w innym miejscu (małym kącie) do
> [...]
    Logika by wskazywała na to że masz rację. Niestety rzeczywistość jest inna i nie
    da się tak zakwestionować wskazania radaru na takiej podstawie. Też tak
    myślałem. Doszukałem sie stosownych wyjaśnien. Tylko fotoradary zainstalowane w
    samochodzie i dokonujące rejestracji wykroczeń z jadącego samochodu muszą mieć
    stosowne badania. Ale nie miejsca gdzie są używane ( drogi czy ulicy) a
    samochodu w którym je zainstalowano. Tak samo jak taksometr w taksówce
    informacje o prędkości i drodze biora z licznika prędkości samochodu.
    Prawdopodobnie w dokumencie potwierdzajacym to że ich wskazania są poprawne
    bedzie min. informacja o wielkości opon. Wszystkie inne są legalizowane co 13
    miesięcy. I mogą być dowolnie umieszczane w czasie pomiaru. Tomek