  • Data: 2002-01-22 20:10:27
    Temat: Re: FAKTURA VAT - pytanie
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański) szukaj wiadomości tego autora

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał:

    >Właśnie w ZUSie jest ZAWIESZENIE i tego będę się trzymał.
    Dla mnie i moich dzieci mozesz sie trzymac czego chcesz:-P

    Na grupie PRAWO ( nie dyrdymalki) zadano pytanie na ktore
    odpowiedzialem, opierajac sie o przepisy prawa.
    Niejaki "Marek Bondaruk" <b...@s...pl> zarzucil mi, iz pisze
    glupoty, ale przywolany do tablicy, by podparl sie prawem, podwinał
    ogon pod siebie i siedzi jak zajac pod miedza.
    Ty twierdzisz, ze w "ZUS-ie jest zawieszenie", lecz takze nie wiesz na
    podstawie czego. A wystarczy spojrzeć na formularze:
    ZUA - zgłoszenie do ubezpieczenia
    - w p. V kod ubezpieczenia np. 05 10 pozarolnicza. działal. gosp.
    - w p. VI -data POWSTANIA obowiazku [czytaj: data rozpoczecia
    dzialalnosci] (ta sama w UG, US, Urz. Statyst. itd)
    ZWUA - WYREJESTROWANIE !!!!
    (i to zglaszasz, to podpisujesz), a nie zawieszenie !
    - p. IV (01) ten sam kod ubezpieczenia jw
    - p. IV (03,06....) data wyrejestrowania
    - p. IV (04, 07...) kod wyrejestrowania - np. 140 zaprzestanie (nie
    zawieszenie) wykonywania pozarol. dzial. gosp.
    I próżno szukać innych kodów - jedyne możliwe to "zakonczenie,
    zaprzestanie, wygasniecie, rozwiazanie..)

    Podstawa prawna: ustawa z dn. 13.10.1998 r. (i kolejne zmiany)
    o systemie ubezpieczen społecznych:
    "Art. 13. OBOWIAZKOWO ubezpieczeniom emerytalnemu, rentowym,
    chorobowemu i wypadkowemu podlegaja:
    4) osoby prowadzace działalnosć pozarolnicza - od dnia ROZPOCZECIA
    wykonywania działalnosci do dnia ZAPRZESTANIA wykonywania tej
    działalnosci".

    >Jeżeli ktoś się uparcie czepia słówek
    Zglaszenie "wyrejestrowania" dzialalnosci, w sytuacji, gdy ona nadal
    jest kontynuowana i podpisanie sie pod oswiadczeniem o
    "odpowiedzialnosci karnej za zeznanie nieprawdy" nie jest czepianiem
    sie slówek, tylko rozróznieniem istotnych faktów.

    >i tego, że nie ma zawieszenia,[..] to może niech się nie odzywa.
    Oczywiscie - dajmy prawo glosu wyłącznie oszołomom.

    Jesli ktos na TEJ grupie pyta, to odpowiadajmy podpierajac sie
    istniejacym a Polsce prawem, a nie wlasnymi mzonkami. Wprawdzie kazdy
    ma prawo mylic sie na WŁASNY rachunek, ale NIE wprowadzajmy innych
    (pytajacych) w błąd !

    I na koniec pomysl na opatentowanie: 30 stycznia 'zawieszam'
    dzialalnosc, 1 do 6 lutego wystawiam dowody sprzedazy, a 7-go lutego
    'odwieszam' dzialalnosc na jeden dzien, wystawiam zalegle f-ry i od
    8-13 'zawieszam', 14-go wystawiam, to samo 21-go i 28-go.
    Należne składki obliczam zgodnie z art. 18 w/w ustawy (1/28 kwoty
    pomnożona przez 4 dni dział.), czyli 68,51 PLN zamiast 479,57.
    Oszczednosc 411 zł od osoby/ m-c.
    Panowie na co czekacie ? Szturmem na ZUS !

    EOS (dla dyskusji NIE popartej prawem !)

    Artur Golański