  • Data: 2022-06-24 18:42:39
    Temat: Re: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.06.2022 o 18:14, Shrek pisze:
    > Na podstawie ustawy o informacji niejawnej. Teraz jest spoko - kiedyś na
    > geoportalu zaczernili na planach wszystko co tajne/poufne. Na początku
    > miałem nadzieję, że to jakaś podpucha i "wyróżnili" nic nie znaczące
    > obiekty sprawdzić kto się zainteresuje. No ale nie - wszystkie znane mi
    > obiekty były "wyróżnione";) Jakiś mózgowiec to wymyślił. Ciekawe czym
    > się zajmował wtedy sasin...

    Kiedyś czytałem, ze podobny błąd zrobili Niemcy w czasie II Wojny
    Światowej. Anglicy strasznie interesowali się niemieckim systemem
    radarowym. Szukali poszczególnych radarów, bo chcieli wiedzieć, gdzie są
    i odpowiednio planować loty.

    W końcu wypatrzyli takie jedno stanowisko nad samym brzegiem. Niemcy
    umieścili radar na klifie, by jak najdalej od brzegu łapał. Anglicy
    wysłali komandosów, by zdobyli ten radar, wymontowali co się da, a
    resztę zniszczyli. Najważniejsze były tabliczki znamionowe, bo można
    było z tego wiele wyczytać.

    Akcja się powiodła. W odpowiedzi Niemcy ufortyfikowali wszystkie
    pozostałe radary miedzy innymi robiąc wokół nich zasieki. Anglicy
    wysłali samolot rozpoznawczy i potem na fotkach szukali
    charakterystycznych kółeczek z zasieków. W ten sposób odkryli wiele
    "tajnych" obiektów.

    --
    Robert Tomasik