    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 24 Jun 2022 16:52:41 +0200

    On Fri, 24 Jun 2022 14:22:11 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Przede wszystkim należałoby wskazać jakąś podstawę prawną.

    Czy trzeba? Bo moze policjant moze wniosek wyslac, czyn opisac,
    a niech sad sobie dobierze, w koncu sie na przepisach zna :-)

    A zapomniales wlasne slowa?
    Cokolwiek sie wpisze, potem mozna skorygowac :-(

    > Można zacząć kombinować z art. 130§3 kk. Droga oczywiście daleka, ale
    > można pod tym zarzutem zatrzymać i przeszukiwać komputer. Jak facet
    > takie filmiki udostępnia w sposób mogący być przydatnym dla obcego
    > wywiadu, no to mamy zarzut. Zwłąszcza, jak wykażemy, że gość udostępnia
    > dane tylko istotnych z punktu widzenia obronności obiektów.

    Ale zakazu nie ma.
    A inne nie sa ciekawe - drzewa w lesie bedzie katalogował?

    > Cała opisana przeze mnie konstrukcja prawna musi jednak wyjść od
    > wykazania tego, ze takie informacje mogą być owemu obcemu wywiadowi
    > jakoś potrzebne. No bo jak ta sama "naftobaza" jest na Google w

    Ale to akurat chyba najlatwiej.

    > niegorszej jakości - przykładowo - dostępna, no to już sensu ściganie
    > nie widzę osobiście.

    Googla scigac :-P

    Niektore obszary zamalowali, widac je ktos zglosil ... ale na jakiej
    podstawie :-)

    > Natomiast, by to stwierdzić, to trzeba nagranie
    > przejrzeć, poddać oględzinom, bo może robił zbliżenia na jakieś istotne
    > elementy - o ile one tam w ogóle istnieją.

    Ale gdzie jest spis istotnych elementow, ktorych fotografowac nie
    wolno?

    > Natomiast osobiście sensu ścigania tego nie widzę. Nie widzę, albowiem
    > jeśli tam są jakieś ważne do obronności elementy, to należy je
    > zabezpieczyć tak, by się nie dało ich sfotografować. Goście od tych
    > filmików (jest ich kilku w necie) karmią się głownie tym, ze służby się
    > nimi interesują. Bo gdyby nie to, to kto by te ich filmiki ze
    > zbiornikami oglądał?

    No ale jak widac - sluzby sie interesuja.
    A podstawy prawnej nie ma.

    Jakze to - sledztwo bez powodu ? tak przeciez nie wolno :-P

    > Kogo to interesuje? Dlatego zdecydowanie uważam, że
    > powinno się ich po prostu "olewać", albo ścigać właśnie z art. 130§3 kk.

    No to chyba powinien powstac katalog takich obiektow i oznaczyc
    tablicą "zakaz fotografowania" :-)

    > Po pierwszym przeszukaniu i zabezpieczeniu nośników - nawet gdyby
    > ostatecznie się okazało, że nie ma na nich niczego cennego dla służb
    > obcego cennego - to by się odechciało pajacowania.

    Albo by paru policjantow stracilo prace za przekroczenie uprawnien,
    i odechcialoby sie pajacowania..

    J.