  • Data: 2011-12-29 20:04:22
    Temat: Re: Czy moga mnie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Dec 2011, Wojciech Wrodarczyk wrote:

    > W dniu 2011-12-27 23:28, Andrzej Lawa pisze:

    [...]
    > W PL jest w miarę szeroka wolność gospodarcza. Więc wynajmujący nie musi mieć
    > nic w biznes planie. Nie musi mieć nawet biznesplanu.

    Owszem, nie musi.

    > będzie cykliczne wynagrodzenie. Jeżeli najemca przestaje płacić zaczyna łamać
    > ustalenia, czyli umowę, więc wynajmujący rozwiązuje umowę i przestaje
    > świadczyć na rzecz wynajmującego usługę wynajmu mieszkania. Tym samym
    > mieszkanie musi być przekazane do dyspozycji właściciela.
    > Co cię w tym dziwi?

    Pewnie dziwi go, że nie uwzględniłeś, że taki właściciel musi uwzględnić
    obowiązujące prawo.
    Nikt go nie pyta, dura lex sed lex, i owszem - zdarza się, że jak
    właściciel nie jest w stanie zapewnić sobie "kontroli nad mieszkaniem",
    to bardziej opłaca mu się go *nie* wynajmować, niż wynajmować lecz
    ryzykować iż dopłaci do interesu.
    Po prostu "miesięczne wypowiedzenie" lokalu mieszkalnego jest
    nieskuteczne prawnie i tyle.
    Tak postanowił Sejm, taki urząd na Wiejskiej w W-wie, i wiele nie
    da się *legalnie* na to poradzić.
    Nie tylko Andrzej wiele na to nie poradzi, ale Ty też.
    Trudna sprawa.

    > Kto ma tego zakazać i dlaczego?

    Pewnie ma na myśli ten sam urząd co wyżej ;)

    > nie rozumiem wytłumacz. Jak mam jedno wolne mieszkanie, to wg ciebie mogę je
    > wynająć za kasę czy nie?

    Ależ możesz, z pełną świadomością że w .pl ochrona posiadania
    stoi w przepisach *wyżej* niż ochrona własności (sprawdź
    w przepisach ogólnych KC), a do tego ochrona miejsca zamieszkania
    przez najemcę (kogoś, kto zawarł odpłatną umowę) jest dość
    szczególna.
    I teraz tak - Twoją należność czynszową będziesz mógł egzekwować,
    o ile *będziesz miał z czego*.
    Nie da się (legalnie) prowadzić egzekucji "won mi z mieszkania".
    Ba, nawet jest kłopot w przypadku jeśli umowy na niektóre media
    nie zostąły "przepisane" na lokatora - np. na zimną wodę - bo
    nawet nie można odciąć nieopłacanych mediów, a płacić trzeba.

    > dostanie, albo nie dostanie. Ja już wydałem 20 000 zł, na takich co obiecali
    > i teraz mam 100 tys. zł w wyrokach. Tylko co z tego? za wyroki nic nie kupię!

    Tu nie sposób się nie zgodzić.
    Ale Sejm założył że "tak ma być", i co mu (Sejmowi) zrobisz?
    Państwo założyło, że będzie starało się o zapewnienie ważnego
    elementu socjalnego jakim jest mieszkanie - tylko skutki tego
    "zapewniania" przerzuciło w sporej części na właścicieli.
    Możemy podyskutować "to w takim razie po co nam państwo", ale
    to nie ta dyskusja :>

    > Dlaczego bezmyślność? Każdy robi po swojemu.

    No to w czym problem - wynajmujący zostaje z wynajętym lokalem,
    za który nikt mu nie płaci, wszystko zgodnie z prawem, rozumiem
    że sytuacja przemyślana (skoro protestujesz że to nie bezmyślność).

    Raz jeszcze: nie dyskutujemy o tym "czy tak powinno być" (a tu
    punkt siedzenia zależałby od punktu widzenia czy jakoś tak ;))
    lecz o tym jak JEST.

    A jest tak, że mieszkanie wynajęte na lokal "firmowy" (np. biuro)
    może być (umowa) wypowiadana z dość krótkim terminem.
    Wynajem tego samego mieszkania na cele mieszkaniowe - nie.
    Nie i już. "Ten typ tak ma".

    pzdr, Gotfryd