eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie › Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "gosc" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam
    pytanie
    Date: Thu, 9 Dec 2004 14:54:00 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <cp9lcf$l2i$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <cp9cnh$c63$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ajc132.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1102600399 21586 83.25.236.132 (9 Dec 2004 13:53:19 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Dec 2004 13:53:19 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:262108
    [ ukryj nagłówki ]

    > Czy w świetle Ustawy można odmówić przyjęcia sprzętu do reklamacji kiedy
    > brakuje jego elementów (np instrukcji, pudełka, steroników, jakiegoś
    innego
    > OSOBNEGO elementu - np pilota do TV)? Moim zdaniem nie ma takiej podstawy
    > prawnej.

    Ja nie jestem prawnikiem, ale dobrze ci doradze - przy kazdym wiekszym (a
    moze i mniejszym tez) urzedzie gminy / miasta itd. jest miejski rzecznik
    konsumentow. Zadzwon do swojego urzedu miasta i zapytaj o telefon do niego.
    Pogadaj czy i w jakich sytuacjach niekompletnosc moze byc podstawa do braku
    uznania roszczen.

    Inna instytucja ktora pomaga bezplatnie jest Panstwowa Inspekcja Handlowa.
    Tez mozna do nich zadzwonic i poprosic o rade. Ale ich inspektoraty sa
    zwykle tylko w duzych miastach wojewodzkich. Zadzwon do najblizszego.

    Generalnie _wydaje_ mi sie, ze sprawa sie komplikuje. Sadze, ze jesli w
    ramach ustawy domagasz sie naprawy lub wymiany, to wowczas kompletnosc ma
    mniejsze znaczenie, pod warunkiem, ze mozna wymienic lub naprawic tylko ta
    jedna czesc bez reszty. Jesli zas wymiana lub naprawa nie bylaby mozliwa, to
    mozna sie zastanawiac czy sprzedawca musi czy tylko moze obnizyc cene i
    zwrocic mniej niz zaplaciles potracajac koszty tych wszystkich dolaczonych
    rzeczy. Zreszta pozostaje jeszcze kwestia jak wiele moze potracic, bo bez
    sterownikow, pudelka itd. w zasadzie jesli mu sie uda sprzeda dana karte za
    grosze (np. po powrocie z dlugiej naprawy).

    Jednak nawet przy naprawie sprzedawca moze argumentowac, poniekad troche
    slusznie, ze brak np. instrukcji z danymi konfiguracji karty, utrudnia badz
    uniemozliwia sprawdzenie poprawnego funkcjonowania, a brak oryginalnego
    pudelka zwieksza ryzyko uszkodzenia przedmiotu przy transporcie do serwisu.

    Stad uderz do rzecznika konsumentow, a jeszcze lepiej pogadaj np. z dwoma,
    bo tu odpowiedz pewnie nie jest prosta.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1